Infomøte Tor.17/12, sportslig utvalg informerer junior 2/3 om opplegget fremover !

Bra avslutning Nike Premier

Sist oppdatert 24.06.2014 kl.13.55

Gutta fortsatte med glimrende spill mot Bærum, men..

Bra avslutning Nike Premier

....... resultatet gir vel ikke et riktig bilde.

Bilder fra Ullern, Stabæk og Bærum

NIF:
Ballbesittelse: 80%
Frispark utenfor 16: 1 (som ble mål)
Antall potensielle målsjanser / angrep mot mål: ca. 36 !!!
Mål: 1

Bærum:
Ballbesittelse: 20%
Frispark utenfor 16: 2 (som begge ble mål)
Antall potensielle målsjanser / angrep mot mål: Ca. 3 !!!
Mål: 3

Bærum hadde knapt vært borti ballen første halvtimen da de fikk frispark fra 17m. Det ble en perle av de sjeldne, utoverskru i lengste kryss, grattis. 1-0. som var pauseresultatet.
I andre omgang fikk de nok et frispark, denne gang fra ca. 25 meter, som også gikk rett inn, 2-0.
Så et spillemål på slutten, 3-0......Før vi endelig scoret på en dødball, Daniel la den perfekt på foten til Markus som ekspederte den enkelt i mål. 3-1

Men, det er målene som teller i fotball  og her var Bærum dødelig effektive, kan man si, de fikk dermed 3 -plassen, Grattis,  etter at Skeid og VIF, trakk seg fra bronsefinalen.

Emil på tur med en Bærumsspiller som attpåtil balanserer ball på hodet

Det gjøres oppmerksom på Ullerns Live-oppdatering på Facebook

Rystet Stabæk !
NIF klarte det kunststykke å spille årets dårligste og årets beste kamp på samme dag, med 4t. mellomrom !! Og årets beste kamp kom mot, mest sannsynlig Norges beste 99-lag....

.......Stabæk.
Det var på hengende håret at de røk på et av sine få tap.

Stabæk- NIF 4-2 (1-1)
NIF startet med 1-0, scoring etter 1 min, hvor Tormod jaget ball mot cornerflagget, noe Stabæk ikke regnet med han ville rekke. Fikk lagt inn til Markus som headet umarkert inn et vakkert mål.
Stabæk svarte etter nok et minutt, 1-1.
NIF klarte stadig vekk å bryte Stabæk's angrep.
Jo, de kom gjennom 1,2 3 ganger, men keep Vemund ordnet dette sammen med Mikkel som reddet på strek. Også NIF hadde sine sjanser.

I andre omgang fortsatte bruddene mot Stabæk, og vi turde å spille oss oppover, noe vi også klarte.
Corner til NIF, halvklarering, Mikkel fikk ball, snudde elegant og satte den i kassa, til ledelse 1-2.
Igjen var Vemund videre den reddende engel med et par fantomredninger.
Gutta fortsatte å jobbe iherdig, men utligningen kom med ca. 10 min. igjen av kampen, 2-2.
Og da fortsatte kverna, Stabæk, som de de også gjorde i vårt siste møte i serien. Da lekte de fra og med  2. omgang, nå kun de siste 10 minuttene. (Statistisk sett bør vi glede oss til neste gjensyn !!!)

Et par motangrep, litt ute av fokus, bakover ,og vips sto det 3-2 og 4-2 når fløytesignalet gikk.

Vemund (k) fikk fortjent bestemannspremien, GRATTIS, selv med 4-2 tap, sier litt !!

En meget bra kamp av NIF, og grattis til Stabæk, puljevinner, som står på til siste piip.
Ellers blir nå skadelisten lang, med Jon, Tobias og Mathias ute, + et par andre "på kanten ståoverskader".

Ellers takker vi for velfortjent skryt av de alltid tilstedeværende engasjerte Stabæk-foreldrene, denne gang litt skjelvende i knærne !

Banens beste spiller, Keep Vemund

Ullern - NIF 2-0 (2-0)
Det ble en flott forestilling......, i Ullerns favør.
Ullern styrte kampen og vant fortjent.
Selvmål, bom på straffe og tre klare målsjanser hjelper ikke, kun ørsmå glimt til spill i andre omgang som lag, liten vilje til å angripe.  God bedring til Jon som er på legevakt etter en ball i øyet, eget spark via Ullernspiller og rett i øyet. Videre til sykehus, angivelig med botelege skader på øye, iform av rift og noen sprukne blodkar.

BVHIF-NIF 3-4 (1-3)
NIF møtte det nysammensatte laget Bærums Verk Hauger (BVHIF) i første kamp.
Det ble en tafatt start de første minuttene, i god NIF-ånd, som også resulterte i scoring til BVH, 1-0.
Vi tok over spillet mer og mer, og dette resulterte i utligning ved Tormod på en retur etter at Emil hadde kommet seg frem til "alene mot keep", men ballen på "keep", 1-1.
Så var det Emil som fintet både en og to mann, før han satte den kontrollert i kassa, 1-2.
1-3 og 1-4  kom ved Daniel etter bra enkeltprestasjoner, som også ga uttelling som banens beste spiller ved kampslutt. Ved 3-måls ledelse var det tid for å "slappe av" som lag de siste 10 minuttene, noe BVH takket for med to scoringer, redusering til 3-4.

Banens beste spiller, i ovennevnte kamp, Daniel, her i Ullerns match med presisjons-passeren Robin til venstre og expressen Tormod i bakgrunn, flankert av Felix og nr8, banens beste? fra Ullern.