Infomøte Tor.17/12, sportslig utvalg informerer junior 2/3 om opplegget fremover !

Bronse i Eskilscup

Sist oppdatert 01.10.2014 kl.14.54

I Sveriges nest største fotballcup, 49 lag i G99, og tot. 11849 spillere i alle klasser, tok gutta hjem bronsepokalen etter en omdiskutert...

Bronse i Eskilscup

semifinale mot Falkenberg, i alle fall sett med Nordstrands øyne.
NIF1 hadde fullt fortjent en plass i finalen, hvor de hadde vært det beste laget gjennom alle lagets kamper.
Til orientering var det Elfsborg, som vant 2-0 over Falkenberg i finalen.

Bilder fra Eskilscup 2014 NIF1 og NIF2

Generelt gjennom turneringer var det dommerne som kom i fokus. Tillater alt for lite, den minste lille duell og det blir blåst. Bør også ha linjedommere, i alle fall i sluttspill.

NIF1 - Falkenberg1,  1-3 (1-1).
Selv om svenskene var større og sterkere var vi bedre fotballspillere. NIF fortsatte sitt press på motstanderne som igjen ikke fikk noe ro i spillet sitt.
Her kunne vi avgjort etter 10 min, med 4 klare målsjanser uten uttelling

NIF1 til 1-0 v/ Daniel.
Så en soleklar straffesituasjon hvor Aleksander ble dyttet med strake armer, bakfra, foran mål, men ikke straffe, her kunne vi punktert kampen.
Så et friskpark ved cornerflagget, til gjestene, som igjen ikke var frispark, og den ble nikket enkelt i mål fra en av deres store spillere, 1-1 like før pause.

Så i andre omgang var det de som fikk en ufortjent straffe, med tilhørende scoring, 1-2.
Litt senere fikk de et drømmetreff, en praktscoring på halvvolley, som var det eneste man kunne si de hadde å tilby !
Men, det er ikke alltid kula triller i riktig retning ! Sånn er det bare.

Det må også sies at NIF hadde to ekstra kamper i bena, den siste to timer før. Vi spilte TO kamper (gruppe og 8-dels) før motstanderen ,som hadde gått rett til 1/4-finale.

NIF2 - Bøljan, 1-0  kvalifisering C el. D sluttspill.
Sigurd får en stikker på høyresiden, nøler ikke lenge før han dundrer ballen i mål, 1-0

NIF2 gikk til 1/4- finale i C-sluttspil, men måtte gi tapt, knepent 0-1 over Aasarum, et lag fra NIF1's gruppe.

Førnøyde NIF2 gutter etter kvalifisering til C-sluttspill

De mange tilreisende fylte opp langsidene i et glimrende solfylt Helsingborg.

----------------------------------------------------------------------
Ser ut som gutta koser seg selvom det er nærmere 30 gr. på rommene. Enkle svenske retter går ned på høykant under måltidene, supplert med noen Donalds og Italienske lokale Pizzas.
Det mest uvante er vel kvaliteten på gressmattene, hvor selv golfgreener bør være misunnelige !

Det som sjokkerer oss voksne mest er vel prioriteringene på fritiden. Her er det 11849 spillere fordelt på 697 lag. De har gode rammer med frie tøyler i lengre perioder, men hva blir prioritert !!!!!!!!, jo mobil på gratis wifi, på hotellet. Heeelt utrolig !

Vær vennlig push på gutta:  Kom dere ut i gatene, brudarna ventar inte lenge inte!!