Kanonskåring av Stian

Sist oppdatert 01.10.2014 kl.16.16

(Nordstrand-Bærum 2 3-1) Kan det være årets mål i norsk fotball Stian Høgh laget da han spikret juniorlagets seier mot Bærum?

Kanonskåring av Stian

Etter en kontrollert og god første omgang ledet juniorgutta meget fortjent 2-0 over Bærum, og det kunne godt ha vært mer. Så lot vi gjestene redusere tidlig i andre omgang og ble litt stresset. Ingen stor prestasjon siste 45 av våre, men 13 minutter ut i andre omgang skjedde kampens store høydepunkt: En goal som burde skjedd med tv-kameraer til stede fra alle vinkler.

Vi var ganske upresise og skåret ikke på de angrepene der vi burde ha skapt noe. Men hva gjorde vel det da Henrik Syversen løftet innlegget inn i boksen til Stian Høgh. Den tidligere turneren tok ikke ned ballen på 16-meteren slik vi ba om. Han kastet seg opp i luften, traff klokkerent på et ekte brassespark av den sorten som faktisk er et brassespark, og ballen føk som et prosjektil inn i lengste hjørne, totalt uten mulighet for gjestenes målvakt som kastet seg så lang han var.

Vakrest på Nordstrand i år, kanskje i Oslo, og vi har vel egentlig ikke sett på tv noen gjøre det samme denne sesongen heller.
Jakob Kollandsrud og Stian laget ellers hver sin også i første omgang.
Det unge juniorlaget vårt er i ferd med å levere en meget sterk sesong, og vi håper å plukke nok poeng framover slik at det blir spennende helt ut.