Magnus avgjorde på overtid

Sist oppdatert 01.10.2014 kl.16.41

(Kjelsås-NIF 3-4) Juniorlaget leverte en mesterlig snuoperasjon da Kjelsås ble slått 4-3 på bortebane.

Magnus avgjorde på overtid

På Grefsen var det vi som hadde marginene på vår side og lykkelige kunne gå i garderoben med tre poeng i lomma. Men det måtte mye slit til for å få til det.

Mot et bra Kjelsås gjorde juniorgutta en god første halvtime. Og Magnus Aaløkken satte fortjent inn 1-0 på et godt løp som brakte han alene mot keeper. Så kom et velspillende Kjelsås nærmere vår goal før pause, men ikke mer enn at vi syntes det var riktig med borteledelse halvveis.

Andre omgang startet ikke like bra. Vi hang ikke godt nok sammen defensivt, og midtveis i omgangen satte hjemmelagets høyrekant en lekkerbisken av et skudd i Kristian Tveitstøls lengste hjørne. Verken den eller volleytreffet bare noen minutter senere var mulig å stoppe, og selv om Kjelsås ikke hadde hatt allverden med sjanser var kampen snudd og vi så ikke spesielt gode ut.

Da gikk juniorgutta mesterlig i seg selv.

Vi begynte å trøkke til i duellene igjen, flyttet kampen over på hjemmelagets halvdel, skapte målsjanser og til slutt satt den fortjent til 2-2 da Truls Svendsen var sistemann på ballen ved bakerste stolpe.

Gleden ble kortvarig... To minutter senere var vi igjen under. Men gutta hadde bestemt seg. Og skal ha enorm ros for måten matchen ble avsluttet på. Vi fortsatte å trykke på og Eirik Sundby traff klokkerent på et frispark som sang i nettmaskene.

Så entret superinnbytter Omar Bouignane matta med friske bein, vant ball og serverte Magnus Aaløkken som traff da det gjaldt som mest. 4-3 til oss til stor jubel. Og denne gangen stengte vi sjappa for godt for denne gangen.