Vond åpning på høsten

Publisert 05.08.2016 kl.10.47

(Nordstrand-Follo 1-3) Hellet var definitivt ikke på juniorguttas side da interkrets startet opp etter sommeren.

Vond åpning på høsten
Magnus Aaløkken og Jakob Kollandsrud sørget for utlikning mot Follo, men gutta måtte bokføre tap i første høstkamp.

Spydspissen Magnus Aaløkken ble skadet i aller første involvering. Et frispark som ikke burde gått inn, satt i kassa vår før fem minutter var spilt. Og da vi hadde utliknet, delte dommeren ut et tvilsomt straffespark til motstanderen vår. Det ble for tøft mot et sterkt Follo-lag for interkretsgutta våre.

Follo mønstret noen habile 2. divisjonsspillere og de ble - akkurat som i vårkampen i Ski - tungen på vektskålen da gjestene tok med seg poengene fra Niffen.

Motstanderen satte fart fra start og kjørte oss kraftig i åpningen av kampen. Men goalen de fikk var av det enkle slaget. Frisparket som lurte seg inn, ville nok vår ellers gode keeper-Kristian tatt på en enda bedre dag. Ikke bare startet vi kampen med 0-1; kanskje enda verre var det at Magnus allerede da hadde fått en kraftig smell. Han haltet videre en stund, og rakk faktisk å servere Jakob Kollandsrud som vakkert nikket inn 1-1 etter 16 minutter, men en skadet spiss måtte kaste inn håndkledet i god tid før pause. Nå krysser vi fingrene for at det ikke er så alvorlig med toppskåreren.

Nordstrand hadde trøbbel med å demme opp for raske og sterke Follo-gutter i starten av kampen, men sakte men sikkert fikk de justert sommerformen til å bli interkretsform og holdt god stand mot den tøffe motstanden. Den tolvte mann kunne vi imidlertid ikke stoppe. Og straffesparket som på ny ga gjestene fra Ski ledelsen var tvilsomt. Mikkel Breen satte inn en takling innenfor 16, og det kunne se ut som en god takling. Den sortkledde pekte imidlertid på 11-metersmerket, og dermed gikk lagene til hvile med 2-1 til Follo.

A-lagsspissen Julius Friberg Skaug gjorde det Follo trodde var å avgjøre kampen midtveis i andre omgang da han valset rundt med store deler av Nordstrand-forsvaret og banket inn 3-1, men det skal de ha; Nordstrand-gutta. De siste 20-25 minuttene fikk de flyttet spillet betydelig høyere og skapte målsjanser til å skape spenning, men ballen havnet ikke i nettet flere ganger.

Bak resultatet viste Nordstrand at tross tap i åpningskampen henger juniorlaget med på høyeste nivå. De tøffe kampene står i kø framover, og det store poenget med å få opprykket sist år var jo nettopp gleden ved å få møte de beste uke etter uke.

Stå på, gutter!