Videre i Obos Cup med et nødskrik!

Sist oppdatert 02.10.2014 kl.8.56

Et veldig ungt A-lag tok seg videre til 3. runde i Obos Cup i kveld da de slo St. Olavskameratene 2-1 på Frogner Stadion. Nyhus sikret avansement tre minutter på overtid.

Videre i Obos Cup med et nødskrik!

Mannskapet trener Per Inge Jacobsen valgte å sende ut på banen var i dag av det unge slaget, hele 7 debutanter derav 2 første års guttespillere fikk sjansen fra start. Selv om det er flere divisjoners forskjell mellom NIF og St. Olavskameratene så fikk de unge NIF gutta virkelig merke at det er stor forskjell på senior og junior fotball. St. Olavskameratene scoret på sin første sjanse etter 4 minutter, en feil i Nordstrand forsvaret sørget for at en spiller fra hjemmelaget fikk komme til avslutning, den må dog sies å være av det vakre slaget og skuddet var utagbart for NIFs sisteskanse Bjørn "Børsa" Ruud.

Etter kalddusjen kom NIF mer med i kampen og det var fult fortjent at Jarle Krämer kunne heade inn en nydelig corner fra Haris Abbas etter 8 minutter. Man skulle gjerne tro at Nordstrand nå skulle ta tak i kampen og kjøre over det stakkars hjemmelaget, men den gang ei. Lavt ball tempo og upresise i pasningsspillet sørget for at resten av omgangen ble et stort gjesp.

Fra start i dag hadde Jacobsen bare valgt fire spillere fra A-stallen i Haris Abbas (dagens kaptein), Ivan Rodriguez, Jarle Krämer og Bjørn Ruud. Mens ungutta Jon Østgård og Per Stenseth (begge født 1999) fikk sin debut, det samme gjorde de to år eldre guttene Julian Løkken, Lars Sønsterud, Henrik Solbakke, Odin Aam og Henrik Syversen. Disse sørget for at pause resultatet var 1-1.

I pausen gjorde NIF to avtalte bytter Remi Memsihi kom inn for Henrik Solbakke, mens Awais Rashid kom inn for Bjørn Ruud. Det tok allikevel litt tid før det ble fart på kampen igjen, ikke før trener Jacobsen kastet innpå resten av første rekka snaut 15 minutter før slutt ble det skapt de store sjansene. Men de siste 15 minuttene kom sjansene på løpende bånd selv om scoringen lot vente på seg helt til kampen var 3 minutter ut i tilleggstiden. Haris Abbas blir lagt i bakken like utenfor 16-meteren til hjemmelaget, Nordstrands faste frisparktaker Petter Nyhus stiller seg opp. Han velger å skyte, noe som viser seg å være et bra valg, ballen daler i en perfekt bue over hjemmelagetskeeper og i mål. Dermed kan NIF sukke lettet ut og ta med seg et avansement i cupen hjem.

KAMPFAKTA:
St. Olavskameratene - Nordstrand 1-2 (1-1)

4 min 1-0
8 min 1-1 Krämer (Abbas)
90 min 1-2 Nyhus (Abbas)

BB: Abbas

Nordstrands lag:
Ruud (Rashid fra 46) - Løkken (Mercado fra 75), Østgård, Sønsterud (Eikeland fra 75), Rodriguez - Krämer (Fladby fra 75), Solbakke (Memishi fra 45) - Syversen (Nyhus fra 75), Stenseth, Abbas - Aam (Madsen Holm fra 76)