Vemund reddet poenget

Publisert 12.05.2017 kl.10.49

(Oppsal-Nordstrand 0-0) Etter å ha skåret 20 mål i de første seriekampene ble plutselig målvakt Vemund Gulbrandsen viktigst mot Oppsal.

Vemund reddet poenget
Vemund Gulbrandsen ble midtpunktet da han reddet straffespark etter 93 spilte minutter mot Oppsal.

Det lugget framover for Nordstrand-juniorene i lokaloppgjøret mot Oppsal. Og serielederen klarte aldri å avgjøre kampen. Da det ubønnhørlig tikket mot 0-0, holdt alt på å glippe på overtid. Oppsal fikk tildelt et meget tvilsomt straffespark, og det eneste håpet som gjensto om poeng og fortsatt serieledelse var en keeperredning fra 11 meter.

Og den fikk vi. Til og med en dobbeltredning - for alt tydet på at også returen etter det mislykkede straffesparket var "ferdig skåret". En Vemund Gulbrandsen som hadde stått støtt og trygt gjennom hele kampen ble derfor matchvinner. I utgangspunktet var nok Nordstrand-gutta misfornøyde med 0-0, men med en slik avslutning på kampen ble det en halv seier likevel.

Etter sjampagnefotball i den siste treningskampen og de tre første serierundene, har juniorgutta levert en forestilling under pari i NM mot Råde og kom heller ikke opp på nivået vi vet de kan mot Oppsal.

Gutta våre startet med initiativet i kampen. Hadde stålkontroll hjemover og tålmodighet framover. Men der et slikt utgangspunkt i de andre kampene har utviklet seg til at man stadig kommer nærmere en skåring, var utviklingen motsatt mot Oppsal. Sakte men sikkert begynte hjemmelaget å yppe seg, fikk noen dødballer og etterhvert også noen fine sjanser. Oppsal spilte på seg selvtillit. Nordstrand-gutta hadde en motsatt utvikling. Spesielt i andre omgang skjedde det for lite foran Oppsal sitt mål.

Like før full tid, før straffesparket ble utdelt, lå ballen og danset på Oppsals mållinje, og gjestene var svært nær å ta alle poengene, men med tanke på 11-meterssparket som ble foretatt minutter senere skal de hvite tross alt være tilfreds med ett poeng.

Det var noe uforløst over spillet, litt tamt, litt kjedelig, litt lite trøkk. Det er viktig at håndbrekket tas av nå. Og at de to siste kampene brukes konstruktivt. Ting går ikke av seg selv i fotball.

- Først og fremst må det fem gode treninger til. For det som skjer mellom kampene har en tendens til å gjenspeile seg i de 90 minuttene hvor poengene skal deles ut, sier trener Lars Bache.

En ny tøff bortekamp mot Skeid er neste utfordring for Junior Elite.

Heia Nordstrand!