Velkommen, Tone!

Publisert 22.11.2016 kl.17.14

Tone Vollen er ansatt som ny sportslig administrativ leder for NIF Håndball og skal først og fremst ha ansvaret for cupene og håndballskolene våre.

Velkommen, Tone!

Vi har møtt Tone for en liten prat etter ca to uker på jobb.

Hvordan føles det å ha begynt i jobben hos Nordstrand IF?
Det føles veldig bra, jeg har blitt tatt godt i mot og gleder meg til fortsettelsen.

Hva blir dine arbeidsoppgaver?
Arbeidsoppgavene mine går i hovedsak ut på å ha totalansvaret for Nordstrand Hummel cup, DNB Tivoli cup, og fire håndballskoler. I tillegg er jeg sekretær i det sportslige utvalget og samarbeider tett med dem, hva gjelder trenerforum og andre forhold knyttet til trenerne i klubben. Andre sentrale oppgaver er å følge opp sponsoravtaler og utvikle klubbens daglige tilbud.

Hva tror du blir det mest utfordrende med stillingen som sportslig administrativ leder?
Det mest utfordrende blir først og fremst det å sette seg inn i alle arbeidsoppgavene, ellers vet jeg fra erfaring at det alltid vil dukke opp uforutsette utfordringer knyttet til gjennomføringen av arrangement. Slike utfordringer er jeg klar for å ta på strak arm.

Du har skrevet en masteroppgave om ledelse av frivillige, har du noen tanker om frivillighet, cuper og arrangementer?
Et arrangement er helt avhengig av frivillig arbeidskraft. Uten frivillige blir det ikke noe arrangement. Etter å ha skrevet masteroppgave om frivillige i Holmenkollen og selv hatt ansvaret for frivillige under skiskytter VM, ser jeg nå frem til å bli bedre kjent med de frivillige i Nordstrand IF som i hovedsak er foreldrene som står på for å skape gode cupopplevelser for barna sine. Min erfaring viser at det å lytte til innspill og forslag fra de frivillige, i  tillegg til å gi de klare beskjeder og tilstrekkelig med informasjon, er sentralt både for de frivilliges tilfredshet og også deres ønske om å delta på fremtidige arrangement.

Hva har du gjort før du begynte hos oss?
Før jeg begynte å jobbe hos Nordstrand IF, har jeg studert ett år med praktisk pedagogikk på Norges idrettshøgskole, før jeg tok bachelor og master i sport management. Jeg leverte masteroppgaven i fjor sommer og gikk deretter inn i et engasjement for Skiskytter VM 2016 AS, som aktivitetskoordinator og logistikkansvarlig for mat og drikke. Etter et vellykket arrangement, jobbet jeg som pedagogisk leder i Nordberg barnehage og nå er jeg klar for nye utfordringer i Nordstrand IF.

Vi ønsker Tone velkommen til klubben og er sikre på at våre arrangementer er i trygge hender.