Triathlonsesongen er i gang

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Bø-sprinten er sesongåpning i triathlonmiljøet i Norge. Årets første konkurranse er allerede gjennomført av noen av klubbens utøvere.

Triathlonsesongen er i gang
Begynnelsen av mai er noe tidlig å svømme ute, men Bø-sprinten har lagt forholdene godt til rette. Det svømmes inne i svømmehall i Bø i Telemark. Det går 2 personer i hver bane og svømmingen kjøres over flere heat.

Sykkeletappen startet etter jaktstartmetoden basert på svømmetidene i bassenget. Det ble et ganske tett startfelt. Sykkeletappen var seig. Det gikk svakt oppover til vendepunkt, før vi hadde motvind nedover igjen. Ingen mulighet for hvile, med andre ord.

Fra sykkel gikk vi rett over på løp, inkludert skifting. En kupert men heldigvis noe kort løpeetappe ble gjennomført i fin stil. Alle de 3 fra klubben var enige om at det var godt å komme i gang. Så fort vanntemperaturen blir mer behagelig kommer det til å gå slag i slag med triathlonkonkurranser.

På bildet fra venstre: Pål Fritsvold, Morten Storli, David Andersson

Vi ønsker triathlon-gjengen en flott sesong!