Duatlon og akvatlon

Publisert 15.09.2024 kl.21.17

Lørdag 14. september arrangerte Nordstrand triathlon duatlon for barn i alderen 5-13 år på Lambertseter stadion.

Duatlon og akvatlon

Løp - sykling - løp
Arrangementet ble gjennomført med tre forskjellige starter i tidsrommet 1100-1200. Deltakerne startet med å løpe, før de i skiftesonen byttet til sykkel, før de igjen la fra seg sykkelen og løp inn til mål.

Vi anslår at det var ca 30 stykker i den yngste klassen som løp 200m, syklet 800m før de igjen løp 200m., i den mellomste klassen var det ca 15 deltakere som løp 400m, syklet 1200m før de igjen løp 400m og i den eldste klassen, de som er født 2011-2012 var det to deltakere som gjennomførte kraftprøven 800m løp, 1200m sykkel før de igjen løp 800m.

duathlon2024_sykler

Været var på lag og stilte med blå himmel og solskinn. Fantastisk innsats av barna.

Tusen takk til Kiwi Cecilie Thoresens vei som sponset med en kasse bananer og en kasse epler, Norges triatlonforbund som støttet med en pengesum som gikk til smoothie og Lambertseter IF som lot oss bruke stadion og utstyr.

duathlon2024_frukt

Akvatlon for voksengruppa
Etter barneduatlonet var det et lukket klubbmesterskap i akvatlon for voksengruppa i Nordstrand triatlon. Vi svømte 400m, før vi i ro og mak skiftet til løpetøy, og etter litt lett oppvarming, hadde 2000m løp på bane jaktstart basert på tidene fra svømmingen. Til tross for mye muskulær syre var det en utrolig hyggelig sosial dag for voksengruppa som fikk tid sammen gjennom å arrangere barneduatlon og konkurrere seg i mellom.

Takk til Lambertseter svømmeklubb som lot oss låne to svømmebaner i publikumstiden.