To NIF-lag videre i Obos cup i helgen

Sist oppdatert 01.10.2014 kl.13.05

A-laget og Juniorgutta er begge videre i Oslomesterskapet Obos cup etter seire 2-1.

To NIF-lag videre i Obos cup i helgen
Juniorgutta
Med sol, sommer og godt over tyve grader var rammen lagt for lokaloppgjør på Niffen. Kampene mot KFUM er alltid litt ekstra prestisjefylte etter som mange av gutta kjenner hverandre og på grunn av den geografiske nærheten mellom klubbene.

Etter flere annulerte mål, rødt kort og en svært spennende avslutning er gutta videre med seier 2-1.
I neste runde venter Oppegård.

Les artikkel fra kamper her på Juniorguttas egen lagside.

A-laget
Samtidig tok et veldig ungt A-lag seg også videre til 3. runde da de slo St. Olavskameratene 2-1 på Frogner Stadion. Hele 7 debutanter, derav 2 første-års guttespillere, fikk sjansen fra start. Det stod 1-1 til pause, og etter to avtalte bytter i pausen og fem nye bytter 15 minutter før slutt kom sjansene på løpende bånd.

Scoringen lot likevel vente på seg helt til kampen var 3 minutter ut i tilleggstiden. Haris Abbas blir lagt i bakken like utenfor 16-meteren til hjemmelaget, og  Nordstrands faste frisparktaker Petter Nyhus stiller seg opp. Han velger å skyte, noe som viser seg å være et bra valg, ballen daler i en perfekt bue over hjemmelagetskeeper og i mål. Dermed kan NIF sukke lettet ut og ta med seg et avansement i cupen hjem.

Les artikkel fra kampen her på A-lagets egen side.

Vi gratulerer begge lag!