Storseier i lokaloppgjøret

Sist oppdatert 01.10.2014 kl.13.05

(NIF-KFUM Oslo 7-2) Juniorgutta leverte en meget bra kamp da naboen KFUM Oslo ble nedsablet i går.

Storseier i lokaloppgjøret

Etter det sure overtidstapet mot Grei reiste juniorlaget seg mesterlig mot naboene fra Ekebergsletta. Etter noen litt tamme åpningsminutter satt både spill og trøkk resten av kampen, og til slutt ble resultatet en overlegen hjemmeseier på Niffen.

Resultattavla så imidlertid ikke pen ut etter 35 spilte. Da hadde gjestene satt 1-0 på et vakkert langskudd tidlig, og midtstopperparet vårt ikke blitt enige om hvem som skulle ta ballen. Konklusjonen på diskusjonen ble ingen, og dermed en dum 0-2 skåring.

I mellomtiden hadde spillet gledet. Nordstrand tok raskt over kampen, og Jørgen Skagen hadde to ganger nikket i tverrliggeren på flotte innlegg fra Truls Svendsen. Først tverrligger ned og ut, så tverrligger opp og ut. Stian Høgh var også alene med målvakten uten å skåre på et flott gjennomspill fra Petter Kristiansen, så 0-2 på dette tidspunktet var vondt.

Det står stor respekt av guttas prestasjon. For de lot seg ikke affisere av de uheldige omstendighetene, og begynte å stedet å bøtte inn goaler. Jakob Kollandsrud nikket vår tredje i tverrliggeren, men denne gang heldigvis så vidt over streken, og samme mann sørget for 2-2 til pause.

Andre omgang startet med et meget solid Nordstrand-overtak, og etter noen nesten, spilte vi oss vakkert gjennom og Petter Kristiansen rundet målvakten og ga oss ledelsen. Så gjorde Stian Høgh ingen feil alene med keeper, og vi fikk den viktige to-målsledelsen. Deretter nikket Jørgen ballen i tverrliggeren for tredje gang, men denne gangen var centimeterne innstilt og kula fortsatte til nettmaskene. Og samme Jørgen laget like godt to til når han først var i gang, og sørget med hattricket for at sluttresultatet ble hele 7-2 til hjemmelaget.

Meget solid gjennomført av juniorgutta.

Veldig gledelig med kvelden var også at Henrik Solbakke endelig var tilbake på banen etter flere måneder på sidelinja med en ekkel hamstringskade.