Sterke juniorgutter

Publisert 09.09.2016 kl.13.35

(Nordstrand-Bærum 3-0) Det var et sterkt junior elite som satte Bærum på plass med 3-0!

Sterke juniorgutter
Tøffe junior elite-spillere i Nordstrand satte Bærum til veggs på Niffen torsdag.

Et lag som slo oss 4-0 i Sandvika i vår fikk smertelig erfare revansjens time på Niffen. I en match som betød mye for begge lag dro juniorgutta i land en sterk 3-0 mot Bærum.

Marouane Mounji gjorde et fantastisk forarbeid da Magnus Aaløkken kunne sette 1-0 fra kloss hold. Så rappet Magnus ballen fra Bærums midtstoppere og dundret gjennom og gjorde 2-0. Og da Per Stenseth sendte ham alene mot Bærum-målvakten etter pause, var det Magnus som vant også den duellen.

Men Nordstrand denne kvelden var så mye mer enn tre Aaløkken-goaler. Tøft forsvarsspill av hardtarbeidende Nordstrand-gutter og en strålende dobbeltredning av Kristian Tveitstøl på stillingen 1-0 bidro i stor grad til at gevinsten ble innkassert.

Det koster å vinne fotballkamper. Og et slitent og skadeskutt Nordstrand må i kjelleren den neste uka før Ham-Kam på Briskeby er neste utfordring. Mikkel Breen er nestemann i karantenekøen, Tage Haukeberg og Tormod Simonsen må prøve å bli kvitt sine skader, Marouane Mounji gikk ut med ankel og Jon Østgård har en ekkelt vond lyske etter kampen.

Men Nordstrand-gutta har fremstått som et LAG denne sesongen. Og LAGET Nordstrand tar også neste tøffe utfordring på strak arm.