Stabæk ble for gode

Sist oppdatert 08.05.2016 kl.2.47

(NIF-Stabæk 0-3) Serieleder Stabæk ble nummeret for store for Nordstrand i interkrets. Nå ser gutta fram mot NM-kamp søndag kl 18.

Stabæk ble for gode
Lars Sønsterud spilte en god kamp som midtstopper mot Stabæk, men NIF-forsvaret fikk litt for mye å gjøre.

Nordstrand-juniorene jobbet godt og gjorde det vanskelig for den ubeseirede serielederen, men akkurat da vi begynte å snakke om å holde nullen til pause, kom en feil for mye på egen halvdel og gjestene fikk ta ledelsen på en for enkel måte. Med sekunder igjen på klokka var det ikke så galt å gå til pause på 0-1 heller. Da satt 0-2.

10 minutter ut i andre omgang sementerte det gode Stabæk-mannskapet kampen, men selv med 3-0 var det mye positivt bak resultatet i juniorguttas prestasjon. Alle innbytterne kom inn siste halvtimen og bidro til å løfte spillet vårt. De som startet røk matchen på personlige feil, men la ned en solid dose god jobb som skal tas med til videre utfordringer. Med det spillemessige overtaket Stabæk hadde, øker selvsagt også sjansen for at vi gjør feilene i eget forsvar.

Pust i bakken blir det lite tid til for juniorlaget. Riktignok spilles det ikke om poeng, men søndag klokka 18.00 på Niffen venter FFK i Norgesmesterskapet. Laget er nummer tre i interkretsserien og slo våre gutter 1-0 i seriestarten på Fredrikstad stadion. Kanskje er det lov å drømme om revansje når det er på vår hjemmebane kampen om cupavansementet skal stå.

Møt opp og støtt gutta videre i NM søndag 8. mai kl 18 på Niffen