Sølv til Gutter 02 i PW-cup!

Sist oppdatert 10.04.2017 kl.14.21

Etter en så jevnspilt kamp som overhode mulig ble det tap på sudden death i finalen i Petter Wessel cup i kveld.

Sølv til Gutter 02 i PW-cup!

Guttene spilte fire kamper i det innledende gruppespillet. I løpet av lørdagen ble Siggerud slått 14-9, Haslum 12-8, Reistad 14-12 og Frogner 15-8. Dermed gjorde guttene som jentene og ble puljevinnere og kunne sove litt lenger på søndagen i og med de ikke måtte gjennom 1/16 finale.

I 1/8 finalen ble hjemmelaget Larvik Turn slått 18-6 og kvartfinalen mot Reistad ble vunnet med nøyaktig samme resultat. I semifinalen mot Fyllingen fikk vi omsider kjenne litt på motstand, en jevn kamp som vi vinner 9-7.

Så var det tid for finale mot ROS der lagene fulgte hverandre som skygger til "the bitter end". Vi ledet med ett mål til pause, 7-6, og det stod 13-13 ved full tid. Dermed ble det en fem minutters ekstraomgang der vi først fikk et mål i mot før vi igjen utlignet til 14-14, altså like langt. Dermed var det klart for sudden death der vi dessverre ikke var laget som satte ballen først i mål.

Axel Steive blir toppskårer i finalen med 9 mål, Fabian Sivertsen putter 2, Jeppe Helland Flø 1, Marcus Otterstad 1 og Filiph Tilge 1.

Vi gratulerer Axel Steive og August Gøbel som ble tatt ut på All Star team og Axel som ble kåret til finalens mest verdifulle spiller.

to_pw

En timeout rett før full tid.

pause-pw

En liten pep-talk før ekstraomgangen.

axel-steive_pw

Axel ble toppskårer i finalen, kom på All Star team og ble kåret til finalens mest verdifulle spiller.

August Gøbel hadde en flott turnering med en spesielt god semifinale og ble også tatt ut på All Star team.

Vi gratulerer Gutter 2002 med en kjempeflott sølvmedalje i årets PW-cup!

Vi gratulerer samtidig ROS med gullmedaljen.