Österström opp i A-stallen!

Sist oppdatert 02.10.2014 kl.8.36

Juniorkeeper Gustav Gruen Österström har fått beskjed fra A-lagstrenerteamet at han flyttes permanent opp i A-lagstroppen foran 2014 sesongen!

Österström opp i A-stallen!

Gustav er født i 1997 og har vært keeper på klubbens gode G97 lag i en årrekke. Han debuterte på juniorlaget allerede for 2 år siden, og har hatt en fin utvikling siden. I høst vær han uheldig å skadet både kneet og hånda samtidig, noe som satte han ut i noen måneder. Han er derimot tilbake for fult nå og har trent med A-laget siden de startet opp 4. januar.

Gustav går til daglig på Wang Toppidrett hvor han har tett oppfølging fra Vålerengas A-lagskeepertrener Gjermund Østby.

Han vil gå inn i et keeperteam på A-laget her med Bjørn Ruud og Awais Suleiman. Bjørn Martin Broback er for tiden i militæret.

"Gustav er et ungt talent som kan nå langt med riktig trening og matching, vi skal i NIF prøve å hjelpe han med dette slik at han kan fortsette utviklingen sin. Han vil bli fulgt godt opp av vår keepertrener, samtidig som vi vet at han er i gode hender på Wang", sier A-lagstrener Per Inge Jacobsen til nordstrand-if.no