Bråttum matchvinner i combacket!

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Nordstrand var "back on track" igjen etter gårsdagens seier mot Rommen på Rommensletta. Thomas Bråttum kom inn kvarteret før slutt, og han brukte bare to små minutter på å markere seg!Trond Ingebretsen (bildet) hadde også en flott dag på jobben som ble kronet med 2 scoringer.

Bråttum matchvinner i combacket!
Etemi i 100
Dagens kaptein Ejup Etemi rundet 100 kamper for Nordstrand IF ved å lede laget inn til en fortjent 3-2 seier over Rommen. Selv om Rommen var farlige på noen overganger innimellom så hadde Nordstrand full kontroll på kampen. Gjestene tok ledelsen ved Trond Ingebretsen etter 14 minutter spilt, et nydelig forarbeid fra Soliman Aoudia på høyrekanten sørget for at Ingebretsen fikk en enkel jobb ved å sette ballen i et tomt Rommen bur. Rommen utligner snaut 10 minutter etter NIF's scoring. Et nydelig forarbeid av først deres sentrale midtbane spiller før en like fin dragning og innlegg fra deres kantspiller sørget for at Rommens spiss fikk en enkel jobb ved å heade ballen i mål.

Ingebretsen dagens mann
Like før pause var Ingebretsen på nytt frempå for Nordstrand, denne gang var det unggutten Mathias Gjerstrøm som gjorde forarbeidet, også det på nydelig vis. Sistnevnte drog seg fint gjennom på høyresiden før han fikk langt ballen ut 45 grader, her dukket førstnevnte opp og knallet ballen forbi en forfjamset Rommen keeper.

Bråttum tilbake med scoring
15 minutter før slutt kom Thomas Bråttum inn etter langt skadeavbrekk, han brukte snaut to minutter på å markere seg skikkelig. Rommens midtforsvar var litt uoppmerksomme et lite sekund for mye, det var nok for at unge herr Bråttum kunne snappe ballen og komme alene med keeper. Han gjorde ingen feil og la den elegant forbi keeper. Rommens 2-3 scoringer kommer 2 minutter på overtid.

Kampfakta:
Rommen - Nordstrand IF 2-3 (1-2)

0-1 14 min Trond Ingebretsen (Soliman Aoudia)
1-1 25 min
1-2 43 min Ingebretsen (Mathias Berg Gjerstrøm)
1-3 78 min Thomas Torgersen Bråttum
2-3 90 min

BB: Trond Ingebretsen

Laget:
Broback (Ruud fra 87) - Niang, Etemi, Siljan (Gjerstrøm fra 34), Bjørdal (Mercado fra 65) - Svensen, Rahmani (LArsen fra 87) - Aoudia, Vonheim (Memishi fra 87), Rosendal (Bråttum fra 77) - Ingebretsen

Video fra kampen