#6 Ejup Etemi

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Den Norsk-Makedonske krigeren i Nordstrands midtforsvar spiller i dag sin 100 obligatoriske kamp for klubben da Rommen skal kriges i senk på Rommensletta i kveld.

#6 Ejup Etemi

Etter å ha vært en viktig brikke i Nordstrandsforsvaret i en årrekke så valgte Ejup i fjor å dra hjem til Macedonia for å drive en restaurant der i fjor. Hans fravær satte store spor i Nordstrand, ledertypen i midtforsvaret, krigeren som gikk foran var borte. Heldigvis for NIF er det nå historie og Ejup er tilbake og har på nytt tak tak i laget og på få kamper har han allerede vist seg som en viktig brikke for laget som forhåpentligvis skal kjempe om opprykk i år.

I dagens kamp mot Rommen så passerer han milepælen med 100 offesielle A-kamper for Nordstrand IF. En prestasjon som bare Trond Ingebretsen av dagens A-spillere har klart før han. På sine 100 kamper har han endt i målprotokollen 17 ganger, vært nest sist på ballen 13 ganger og havnet i dommerens bok 18 ganger, alle med gul farge.  Vi krysser fingrene for at det blir 100 nye kamper i NIF drakten!

Totalt har Ejup spilt 9 sesonger for Nordstrand IF etter at han kom til klubben fra Vålerenga Fotball i sin tid!

Trenerens kommentar:
Ejup er en viktig brikke i dette NIF laget, en brikke som jeg er veldig glad for å ha tilbake. Selv om vi har mange gode spillere i troppen så merket vi i fjor at vi manglet den markante lederen i bakre 4'eren, med Ejup tilbake såp har vi fått på plass en ledertype som er god på kommunikasjonsbiten og ikke minst en type som er villig til å gå i krigen for 3 poeng.
Han er bra teknisk og har en veldig god pasningsfot, med andre ord en viktig brikke i vårt spillende system.