Sliteseier mot Årvoll!

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Det ble en slitsom kamp på Årvoll kunstgress i kveld, hjemmelaget lå i en stram 4-5-1 formasjon og forsvarte seg meget bra en en kamp hvor Nordstrand var det spillemessig beste laget og skapte de største sjansene!

Sliteseier mot Årvoll!
Godt organisert lag
Nordstrand førte store deler av kampen og de skapte også en del store og halv store sjanser. Størst var sjansen til Soliman Aoudia da han sendte i vei et knallhardt skudd nede til venstre for keeper, men som sistnevnte reddet på mesterlig vis, en meget god reaksjonsredning, som til slutt endte i et hjørnespark. Soliman var ikke fornøyd med at keeperen hadde tatt skuddet hans i sted, så på det påfølgende hjørnesparket ba han om ballen fra dødballstager Petter Nyhus, det fikk han og da sa Soliman takk for sist til keeperen og limte ballen oppe i motsatt kryss og vips så var NIF oppskriftsmessig i ledelsen. En ledelse som holdt seg til pause.

Årvoll var et meget godt defensivt organisert lag som var vanskelig å trenge gjennom, de var også meget farlige på dødballer, noe som gjestene fikk merke 5 minutter ut i 2. omgang. Årvoll pakket mange spillere inn foran NIF keeperen, og slo en meget presis corner inn hvor dem hadde overbefolket området. En Årvoll spiller for hodet på ballen og setter den forbi Nordstrands gode keeper. Dermed 1-1.

Nordstrand tok igjen over initiativet etter scoringen, men fikk ikke ballen i nota. 5 minutter før slutt så får Årvoll et straffespark av dagens hoveddommer. Tomas Bjørdal ender i en duell med Årvolls høyrekant som såvidt klarer å komme forbi Tomas, i duellen faller sistnevnte og drar med seg Årvollkanten, korrekt i dømt straffespark i følge NIF backen. Straffesparket blir slått ned til venstre for Christopher Tobiassen i NIF buret, han velger å slenge seg etter den og redder mesterlig. Bokstavelig talt en matchvinner redning!

Spennende avslutningsminutter
Redningen skaper ny glød og entusiasme i NIF leiren og bare tre minutter seinere vinner Mathias Gjerstrøm en ball midt på Årvolls bane halvdelen, en sjelden svak første berøring gjør at ballen ender hos Årvollsmidtstopper, men Mathias fortsetter å presse, slik at Årvollstopperen føler seg presset til å klarere. Klaringen går rett i Mathias og ender opp hos Cato Vonheim til høyre i banen, han tar den med seg noen meter før han slår den inn foran mål hvor Trond Ingebretsen slenger frem en lang tå og dermed fastsetter sluttresultatet til en flott 1-2 seier til NIF gutta!

Kampfakta:
Årvoll - Nordstrand 1-2 (0-1)

0-1 36 min Soliman Aoudia (Petter Nyhus)
1-1 50 min
1-2 88 min Trond Ingebretsen (Cato Vonheim)

BB: Alexander Svensen

GK: Marius Semmerud Berg, Tomas Bjørdal

Nordstrand stilte følgende lag:
Tobiassen - Niang, Etemi, Akselsen, Bjørdal (Mercado fra 84) - Svensen (Knoph fra 60), Semmerud Berg - Nyhus (Memishi fra 89), Vonheim, Aoudia (Gjerstrøm fra 46) - Ingebretsen

Video fra kampen