#21 Viljar Siljan

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Mens vi lader opp til dagens lokalderby mot KFUM 2, så kan vi like gjerne presentere neste spiller i A-lagsstallen. Spiller det i dag rettes fokus på er midtstopper Viljar Siljan.

#21 Viljar Siljan
Viljar kom til Nordstrand IF fra Oppsal som førsteårsjunior, det vil med andre ord si at han går på sin tredje sesong i den hvite Nordstrand drakten. Han er kjent for å være en kompromissløs spiller, som ikke legger seg etter en duell med motstandersangriper. I forhold til Norsk målestokk er han godt over gjennomsnittet når det gjelder de tekniske ferdighetene sine, i hvert fall om man regner ut i fra posisjonen han til daglig spiller!

Unge herr Siljan er en ung journalist spire, han hadde blant annet sommerjobb som utegående reporter for TV2 under deres sendinger med Norway Cup 2012 på Ekebergsletta. Han er også lidenskapelig interessert i Spansk fotball hvor favorittlaget selvsagt er FC Barcelona.

Viljar er tatt opp i A-stallen i år, etter meget gode prestasjoner på både juniorlaget i hele fjorårssesongen og for A-laget i høst. Han holder junioralder et år til!

I 2012 sesongen spilte han totalt 2245 minutter fordelt på  32 kamper for juniorlaget, han scoret 4 mål og hadde 2 målgivende pasninger. Han pådro seg også 3 gule kort. For A-laget spilte han 11 kamper.

NAVN:

Viljar Siljan