#9 Petter Nyhus

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Petter er en av flere spillere i dagens A-stall som kan kalle seg for en ekte Nordstrandsgutt! Han har spilt i klubben helt siden han som 5-åring lurte seg med på treningene på årgangen over sin egen, da NIF ikke starter med organisert trening før dem er 6 år!

#9 Petter Nyhus
Petter en en spiller som gjør det han kan for å bli best mulig, han er så og si på hver eneste trening og er en type som gir mye av seg selv. Han løper konstant og legger ingenting i mellom om han ikke er helt fornøyd med tingenes tilstand.

Han blir ofte omtalt som Nordstrands Beckham, på grunn av sin presise og gode høyrefot. På 36 kamper for juniorlaget i fjor så hadde han 34 målgivende pasninger, og var selv sist på ballen ved 13 anledninger, litt av en statestikk for en andre års junior. Han debuterte for A-laget allerede for 2 sesonger siden, mend det var først på høsten i fjor han fikk sitt gjennombrudd på seniornivå.

Petter er først og fremst høyre kantspiller, men har også blitt brukt på både backen og sentralt i banen. Han er sønn av den gamle Nordstrandlegenden og nåværende G16 trener Jan Petter Nyhus.

NAVN:

Petter Nyhus