#20 Marius Semmerud Berg

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Mangeårig Nordstrands kaptein Marius Semmerud Berg er neste mann ut i presentasjonen av A-stallen 2013. Marius kom til Nordstrand fra Vålerenga i 2007 og siden har han vært et viktig bidrag på klubbens A-lag.

#20 Marius Semmerud Berg
Marius startet sin fotballkarriere i Østkantklubben Grei, hvor han tidlig ble lagt merke til som et stort talent. Han gikk gradene i Grei frem til Kjetil Rekdal klarte å lokke ham over til Vålerenga IF. Her fikk han noen obligatoriske kamper for klubben og han ble også tatt ut på Norges U15-landslag.

I årene som kom ble han en markant lederskikkelse på de Norske U-landslagene, han hadde bindet rundt armen i nesten samtlige av de 25 U-kampene han fikk. Skader og motivasjon gjorde at han i 2006 valgte å legge skoene på hyllen, men det varte bare et lite år før han pusset støvet av dem igjen og tok turen til Niffen.

Siden har det blitt over 90 kamper i den hvite drakten og kapteinsbindet har han også tatt på seg her. I 2013 sesongen satser han på å lede sine lagkamerater til Opprykk.

Marius er en klar ledertype som setter høye krav til seg selv og de rundt seg (gjelder medspillere, trener og dommere), og de får alle høre det om en ikke gjør jobben sin. Han er en hardtarbeidede spiller, som kan og kategoriseres som en grovarbeider.

Marius har også tatt på seg forskjellige verv i klubben, i fjorårssesongen ledet han sammen med nåværende A-lagstrener Per Inge Jacobsen, juniorgutta til en flott bronsemedalje i 1. divisjon. Han har også vært trener for klubbens fotballakademi for 10-12 åringer og han sitter som seniorlagens representant i Sportslig Utvalg. En flott ambasadør for Nordstrand IF!

NAVN:

Marius Semmerud Berg