#48 Bjørn Martin "Bjørni" Broback

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

I dagene fremover kommer vi til å presentere A-lagsstallen for sesongen 2013. Vi begynner som seg hør og bør bakerst og starter med keeperen Bjørn Martin Broback!

#48 Bjørn Martin 'Bjørni' Broback

Bjørn Martin kan med rette kalles et egenutviklet produkt, kan kom til klubben som 6 åring og går dermed på sin 13'nde sesong til tross for sin unge alder. Inn til i fjor høst spilte han både fotball og håndball i klubben, men tok et voksent valg da han såg han nærmet seg A-lagsstallen i fotball.

Til daglig går Bjørn Martin på Kristelig Gymnasium (KG), hvor han er ferdig til sommeren!

Som fotballspiller så fikk Bjørn Martin sitt store gjennombrudd i fjorårssesongen da han gikk fra å være 3. keeper i A-stallen til å bli førstekeeper. Han fikk sin debut på ærverdige Fredrikstad Stadion mot FFK 2, et lag som kjempet om å overleve i 3. divisjon, det var derfor et stjernespekket Fredrikstad lag Bjørni fikk sin ilddåp mot. Spillere som Alex Valencia, Thomas Holm og Zlakto Tripic var i motstandernes første ellever, men det skal nok sies at det var en helt annen spiller som Bjørn Martin såg opp til. I motstandernes bur stod nemlig tidligere landslagsspiller Jon Knudsen, større debut for en ung keeper skal man vel da leite lenge etter.

Bjørn Martin var et fast innventar på juniorlaget til Nordstrand hvor han i fjor spilte 20 kamper, eller for å være mer nøyaktig 1415 minutter.

Bjørn Martin er en uredd keeper som har sin klare styrke i 1 vs. 1 situasjoner. Han er også en skikkelig hardhaus som aldri går av banen frivillig, det kan nevnes at han blant annet skadet et kne i første seriekamp i fjor, en skade som i utgangspunktet hadde satt en spiller på sidelinjen i 6 uker, han fullførte kampen og bare 14 dager etterpå spilte han samtlige minutter i MIC cup hvor juniorlaget tok seg helt til kvartfinalen. I NM kvalikk kampen i år skadet han seg i albuen etter 42 minutter, det endte med legevakt og sying av 6 sting, men dette måtte vente til kampen var ferdig spilt, for ut skulle ikke denne hardhausen!

STATESTIKK OPPDATERT FØR ÅRETS SESONG!

NAVN:

Bjørn Martin Broback