Ute av Norgesmesterskapet!

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Etter en oppløftende start og 2-0 ledelse så endte det hele i en stor nedtur da Nordstrand gjestet UKI Arena for NM oppgjør mot Hauerseter. Sluttresultatet ble til slutt 4-3 til vertene.

Ute av Norgesmesterskapet!
Kampen startet veldig rotete for Nordstrands del, det kunne virke som skuldrene var i overkant høye. Dette førte blant annet til at Hauerseter var alene med Nordstrandkeeper Bjørn Martin Broback allerede etter 25 sekunder, men heldigvis reddet han mesterlig. Etter dette fikk gjestene fra Oslo roet ned skuldrene og begynte å spille ball, noe som etterhvert førte til noen meget gode spilleminutter sett med hvite og blå øyne. Etter 23 minutter kommer utellingen, Soliman Aoudia får ballen etter et nydelig forarbeid av Hajat Rahmani, han sender den videre til Trond Ingebretsen som banker ballen i mål bak Bredesen i Hauerseter buret til 0-1.

Minuttet etter er nevnte Ingebretsen på ferde igjen og pirker inn et innlegg fra Petter Nyhus, dermed har gjestene doblet ledelsen. Fult fortjent på dette tidspunktet.
Nordstrand fortsatte å ha ballen mest utover i omgangen, men de siste fem minuttene så endret kampbildet seg litt. Hauerseter satte fart på en kontring og fosset fremover, gjestene hang ikke helt med og det endte til slutt med at Viljar Siljan kom litt for sent inn i en takling på hjørnet av egen sekstenmeter og laget et soleklart frispark til vertene. Dette tok de godt vare på og skrudde ballen over muren og i nærmeste, dermed hadde hjemmelaget redusert og var plutselig med i kampen igjen.

2. omgang startet på verst tenklige måte, Hauerseter scoret omtrent fra avspark. Ballen ble slått ut til deres venstreside, litt rot i NIF forsvaret sørget for at Hauerseter vant igjen ballen, og fikk tilslutt slått den inn i feltet. Litt feil i timingen hos Nordstrand sørget for at ballen til slutt havnet hos en umarkert Hauerseterspiss som enkelt kunne banke inn utligningen.

Hauerseter fortsatte og presse på og etter 55 minutter gikk dem for første gang i kampen opp i ledelsen. 10 minutter senere utligner Nordstrand og er med det inne i kampen igjen. Mathias Gjerstrøm får stå helt umarkert på motstanders sekstenmeter, dette ser Petter Nyhus som gir han ballen ved første anledning. Gjerstrøm gjør ingen feil og prikker den ned i lengste hjørnet ved hjelp av en berøring.

Avgjørelsen faller 15 minutter før slutt. Etter mye klabb og babb inne i gjestenes boks, er det tilslutt en Hauerseter angriper som klarer å sette ballen bak Broback i Nordstrand målet. NIF keeperen hadde forøvrig en meget god kamp, tiltross for at han fikk seg en trøkk på første målet som endte med at han etter kampen måtte på legevakten for å sy ikke mindre enn seks sting på albuen. Imponerende å fullføre over en omgang med en slik skade som keeper!

Hauerseter - Nordstrand 4-3 (1-2)

0-1 23 min Trond Ingebretsen (Soliman Aoudia)
0-2 24 min Ingebretsen (Petter Nyhus)
1-2 42 min