Cruiset videre til neste runde i NM!

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

A-laget feilet ikke da det gjaldt som mest, i formiddag ble Rakkestad feid av Niffen! Hjemmelaget gav seg ikke før det stod hele 6-0 på lystavla og NIF er dermed klar for 2. runde kvalikkrunde i NM.

Cruiset videre til neste runde i NM!
Bånn gass fra start
Nordstrand startet best og allerede etter fire minutter får dem frispark på ca 30 meters skråtthold, og da vet alle som følger NIF at det kommer til å bli farlig. Petter "Beckham" Nyhus stiller seg opp med ballen, hans presise frispark ender til slutt på hodet til Cheikh Niang, som stanger inn 1-0 til vertene. Bare 4 minutter senere kommer hjemmelaget seg opp på høyrekanten, Mathias Berg Gjerstrøm legger fint tilbake til Alexander Svensen som på sin siden lader kanonen og sender i vei et prosjektil inn i nærmeste vinkel, dermed står det 2-0!

Matchvinnere i begge ender
Etter 2-0 scoringen så faller spillet til NIF-gutta, det kan se ut som om dem er fornøyde med resulatet som det er og slipper Rakkestad unødvendig inn i kampen, heldigvis står Bjørn Martin Broback bakerst for NIF og rydder opp! På slutten av omgangen kommer heldigvis NIF til seg selv igjen og ved hjelp av nok en dødball så øker Nordstrand ledelsen til 3-0. Trond Ingebretsen var det som stanget inn frisparket fra Petter Nyhus denne gang! Dette stod seg til pause!

2. omgang startet som den første, med et stort NIF press. Tre minutter ut i omgangen finner Gjerstrøm, Soliman Aoudia ved et presist gjennomspill, sistnevnte gjør ingen feil og avgjør i praksis kampen etter 48 minutter.

Super Innbytter
Petter Knoph kom på banen i det 55. spilleminutt, han virket tent å spillesugen, noe som etterhvert resulterte i to scoringer, først blir han spilt på blankgoal av Jarle Krämer før han får æren av å sette den berømte spikeren i kista på overtid etter at et skudd fra Gjerstrøm endrer retning i Ingebretsen og ender til slutt opp i bena til Knoph som enkelt setter inn sitt andre og lagets sjette for dagen!

Jacobsen fornøyd
Hovedtrener Per Inge Jacobsen var en fornøyd og lettet mann etter kampen! "Vi får tidlig kampen inn i vårt spor og scorer to mål før det er spilt 10 minutter, men så virker det som vi sovner litt og vi tar for lite tak i det defensive og slipper Rakkestad litt for lett til, men heldigvis så rir gutta dette presset av seg og tar seg inn i kampen igjen! Jeg er imponert over denne gjengen og hvordan dem både kan styre matcher inn på sitt spor, men også på hvordan dem responderer på praten og de justeringer vi gjør underveis. Jeg er mektig imponert over hvor store steg enkelte har tatt i vinter!"

Video fra kampen

Kampfakta:
Nordstrand IF - Rakkestad IF 6-0 (3-0)
1-0 4 min Cheikh Niang (Petter Nyhus)
2-0 8 min Alexander Svensen (Mathias Berg Gjerstrøm)
3-0 38 min Trond Ingebretsen (Petter Nyhus)
4-0 48 min Soliman Aoudia (Mathias Berg Gjerstrøm)
5-0 86 min Petter Knoph (Jarle Krämer)
6-0 90 min Petter Knoph (Trond Ingebretsen)

GK: Hajat Rahmani & Yanly Ayala Leiva

Banens Beste: Erlend Eikeland

Tilskuere: 75