Sterkt resultat i første oppkjøringskamp!

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Nordstrand drog til Dælenga for å møte 2. divisjonslaget Frigg til dyst i formiddag, det var ventet at det skulle bli en meget tøff afære, men det skulle vise seg at våre gutter hang godt med!

Sterkt resultat i første oppkjøringskamp!

Tøff første omgang
Bortelaget Nordstrand startet kampen best og det hadde ikke vært noe å si på om Soliman Aoudia hadde prikket inn innlegget fra Edson Da Silva etter 8 minutter spill, dessverre for NIF så gikk balllen like til siden for Frigg buret. Frigg tok etter dette over initiativet i kampen, og det var fult fortjent når dem tok ledelsen etter 23 minutter spilt, etter at dem scoret enkelt og greit alene med vår gode keeper Bjørn Martin Broback. Det så ut til at dette skulle bli pause resultatet, men 5 minutter før dommeren skulle blåse av for de første 45, så rotet NIF forsvaret til for seg selv og en Frigg angriper fikk til slutt snappet opp ballen og satt fart inn i 16 meteren, med seg foran åpent mål har han en medspillere og dessverre for NIF's del så ser ham han og sentrer ballen, kollegaen hadde selvsagt ingen problemer med å sette ballen i det tomme målet.

Stort comeback
I 2. omgang er det igjen Nordstrand som starter best, og skaper noen små farligheter fra starten av, etter 58 minutter kommer tilslutt uttellingen. Et dårlig utkast fra Friggs målvakt blir fanget opp av Ayala Leiva, han prøver seg med en chip på direkten som seiler nydelig ned i Frigg buret, dermed redusering til 2-1. Leiva gjorde forøvrig comeback i Nordstrand drakten etter noen år i andre klubber.

Frigg skapte noen farligheter utover omgangen, men spissene deres stod endten i offside eller så ble skuddene deres fanget opp av NIF's meget solide keeper Bjørn Martin Broback. Frigg ble mer og mer vågale utover i kampen og stod høyere og høyere med deres forsvarslinje. Det utnyttet tilslutt Nordstrand og 5 minutter før fulltid blir Leiva spilt gjennom, alene med keeper gjør han ingen feil, han velger å runde ham for å så sette ballen i det tomme målet, dermed utligning til 2-2.

Sprudlet av spillerglede
"Dette var en meget godt gjennomført kamp, vi spiller vår første oppkjøringskamp inn mot 2013 sesongen, mens de allerede er godt i gang med sine treningskamper, dem slo balnt annet vår divsjonskollega fra i fjor Srint/Jeløy 4-0 forrige helg". kommenterer Nordstrand trener Per Inge Jacobsen. "Det mest positive i dag er at det virker som at guttene sprudler av spillerglede, etter en tung sesong hvor mye har gått i mot og det har vært langt mellom hver gang man har gledet seg til kamp, derfor var det godt å se nettopp dette. Det er også utrolig moro å se at vi henger såpass godt med et meget habilt 2. divisjonslag" fortsetter Jacobsen.

Lover bra for fortsettelsen
Kaptein Marius Semmerud Berg er også veldig godt fornøyd med gjennomføringen av kampen. " Vi henger bra med mot et lag som ligger to divisjoner over oss, det var spesielt bra at vi med noen små justeringer i pausen, går ut og vinner andre omgangen 2-0. Dette lover meget bra for fortsettelsen.

Kampfakta
Frigg - Nordstrand IF 2-2 (2-0) Dælenga Kunstgress
1-0 23 min Kristoffer Eide
2-0 40 min Kristoffer Eide