Ta kontakt hvis du er født i 2000 eller 2001 og ønsker å prøvetrene med oss!

Sparserien er i gang!

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Helgen 17.-18. november var det klargjort for 1. runde av Sparserien i Nordstrandshallen. Nordstrandsjentene hadde på papiret overkommelig motstand denne helgen, men ingen motstandere i Sparserien skal undervurderes.

Sparserien er i gang!
På motsatt banehalvdel var det Rælingen, Flint og Strindheim som møtte Nordstrandsjentene. Tre lag klubber med gode tradisjoner på yngresiden og klubber som har gode prestasjoner og vise til på flere nivåer.

Rælingen - Nordstrand (16-32)

En godt gjennomført kamp hvor Nordstrand leder fra start til slutt. Nordstrand følger kamptaktikken til fulle og spiller en skjev 5:1 mot Rælingens solide venstreback. Utover dette var oppgaven og pakke rundt linjespiller. En kamp hvor vi kjører høyt tempo og vår kantspiller Julie Tengelsen blir kåret til Nordstrands beste spiller. Grei gjennomkjøring og god kamptrening.

Nordstrand - Flint (32-24)

En tøffere kamp en mot Rælingen. Nordstrandsjentene sliter tidvis i forsvar og slipper inn tidvis alt for mange enkle mål mot gode jenter fra Tønsberg. Upåvirket av dette har Nordstrandsjentene god kontrol i store deler av kampen og til tider viser jentene frem strålende godt angrepsspill. Hanne Glemmestad Larsen kåres fortjent til hjemmelagets beste spiller.

Nordstrand - Strindheim (19-21)

Mange av Nordstrandsjentene møtte Strindheim i fjorårets Bringserie og slo dette laget solid da. Siden den gang har Strindheim forsterket seg med enda fler meget gode bakspillere. Dette ble en knalltøff batalje med harde dueller i begge ender. Nordstrand spiller en meget god kamp i 40 minutter  og leder. Da får NIF en spiller utvist og Strindheim knapper forspranget innpå til ett mål. Dette gjør at jentene virker nervøse og vansligvis så effektive nordstrandsjenter blir nervøse i angrepsspillet. Strindheim holder hodet på rikitg plass og drar i land seieren i en meget spennende kamp. Ingrid Strømstad blir kåret til vår beste spiller etter å ha stått en meget god kamp i nordstrandsmålet.

Sparserien 2012/2013 kommer til å bli en meget spennende serie hvor vi tror at ingen kommer til å gå ubeseirede i gjennom. Vi ser allerede at noen av forhåndsfavorittene har avgitt poeng og at andre har overrasket. Det er dette som gjør håndballen til en spennende idrett og denne utgaven av Sparserien enda gjevere å ta medaljer i.

Vi gleder oss til fortsettelsen.