Det ble tap i viktig bunnkamp!

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Det ble dessverre nok et tap for våre beste menn i dag, det til tross for at det så meget lyst ut etter halvtimen spilt.

Det ble tap i viktig bunnkamp!
Gutta våre lå slagne på kunstgresset etter at de hadde rotet bort en forholdsvis sikker 3-1 ledelse. Kampen endte til slutt 3-4.

Første omgang startet og sluttet på verst tenkelige måte, allerede etter 4 minutter så rager en Trosvik spiller høyest i feltet på en corner og stanger enkelt og upresset inn 1-0. Heldigvis så var dette vekkeren hjemmelaget trengte.

20 minutter ut i kampen spiller Nordstrand seg nydelig frem på høyre siden, et bra innlegg blir fulgt opp med en god gjennvinning som til slutt endte med at Knoph sendte en knallhard kule forbi Trosvik keeperen, dermed utligning til 1-1.

Minuttet etter har Nordstrand snudd kampen, nok en gang er det fint spill på høyresiden, baller blir spilt mot venstre til målscorer Knoph som finner Joe Nusa i bakrommet, han gjør ingen feil alene med keeper og dermed er 2-1 et faktum.

Halvtimen spilt og Nordstrand øker sin ledelse, Nusa smeller til fra 20 meter, en nydelig redning fra keeper, men på returen er Thomas Bråttum, han har ingen problemer med å få ballen over streken og øke hjemmelagets ledelse til 3-1.

Så snudde det igjen, Nordstrand virket fornøyde med å lede 3-1 og slapp Trosvik unødvendig inn i kampen igjen. Nok en gang er vertene sløve i omstilling på en dødball, tre mann får stå alene inne i feltet, en av dem får stusset ballen, bak lurer en til som klarer å avslutte mot mål, dessverre så går den inn i nettet bak Bjørn Martin Broback.

3 minutter før pause utligner Trosvik, Nordstrandsforsvaret har tilsynelatende kontroll, men en kommunikasjonssvikt mellom keeper og en av midtstopperne gjør at Trosvik angriperen kommer først på ballen, han får slått den forbi keeper før han rekker den igjen og triller den over streken og inn i et tomt bur. Stillingen holder seg til pause.

Man skulle tro at hjemmelaget skulle komme ut å ta over initiativet igjen men dessverre så skjedde ikke det, derimot så skjedde det verst tenkelige. 15 minutter spilt og Trosvik vinner ballen sentralt, Nordstrand er for treige i omstillinga. Trosvik kontrer på venstresiden, der slår dem et tidlig innlegg mot to spisser på løp inn i feltet, en av dem får gå utpresset opp og stange inn 3-4 ledelse. En nydelig heading, men også totalt uten press.

Nordstrand har to virkelig store muligheter til å utligne på slutten, først blir Bråttum spilt gjennom, litt presset klarer han dessverre ikke å sette avslutningen mellom stengene. Vertenes siste sjanse er det Alexander Sevensen som får, keeper har gjort en fin redning men får bare bokset den litt skrått ut i feltet. Svensen får avsluttet men en liggende Trosvik keeper før den berømte hånda på ballen og avverger dermed en stor sjanse og sikrer borteseieren!

Laget:
Broback - Nyhus, Niang, Short (Bjørdal fra 85), Eikeland - Jacobs (Rosenberg fra 80), Ankerstad - Nusa (Svensen fra 75), Aoudia, Knoph - Bråttum

GK: Niang

Kampfakta:

Nordstrand - Trosvik 3-4 (3-3)
0-1 4 min
1-1 20 min Knoph (Nyhus)
2-1 21 min Nusa (Knoph)
3-1 30 min Bråttum (Nusa)
3-2 39 min
3-3 42 min