Nordstrand - Drøbak Frogn 2-3 (0-3)

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Vi var ikke på nett da kampen åpnet, det resulterte i tre "drittmål". Det ble avgjørende nok en gang. Vi må luke bort slike feil. I vår situasjon har vi ikke råd til slikt

Nordstrand - Drøbak Frogn 2-3 (0-3)

Vi hadde fokusert på de rette tingene. Rapportene tilsa at Drøbak var god på dødball og andreballer og lite ellers. Dette skulle stemme bra. Topplaget i avdelingen slet med å få til tre trekk i laget og dermed ble det en lang en opp til Momo. Spissen ble tatt godt hånd om av vår egen Hulk Ingebretsen. Så var det omgivelsene rundt oppspillspunktet. Dessverre sover Erlend på en dødball og vips heades det knallhardt  i goalen på bortelagets første tur inn i farlig sone. Typisk!

Vi tar fatt på nytt og spiller god fotball langs bakken. Symptomatisk er det da at vi skal lage et selvmål, akkurat som sist. Magnus rykker ut men kommuniserer dårlig med Trond som header den i blank. Like etter slås ballen langt, går i gjennom hele vårt felt og det står 0-3! Så urettferdig er fotballen, nok en gang!

Drøbak med ekstremfotball og en kan lure på hvordan de kunne klage på underlaget mot Sprint. Er jo uvesentlig dersom ballen blir klinket frem gang på gang av keeper, og aldri får føling med underlaget. Kanskje spiller motstanderne slik fordi det er enkelt og skjuler mangel på egne ferdigheter eller de avslører vår mangler, ikke vet jeg. Vi kaller det «rævafotball». Aldri om vi skal legge opp vår måte å spille på denne måten. Jeg trodde ærlig talt den tiden var forbi, men flere lag tyr til dette i Østfold. Det er selvsagt en ærlig sak, men talentene vil selvsagt lide og vi får håpe de drar til større klubber før det er for sent.

Birkeland og co. vil nok si at det var Nordstrand som så ut som et drittlag, den første halvtimen, som slipper inn slike mål. Ja, det var drittmål, utvilsomt. Likevel prøver vi å være kreative, bruke ballen, leddene i laget, flytte folk i angrep, kombinere og skape gode angrep. Det lykkes vi med nok en gang. Men målene uteblir dessverre. Det må vi få gjort noe med, umiddelbart!

Vi var positive i pausen, ble enige om å ta trinn for trinn. Holde tett. Styre matchen. Score et mål. Nærme oss sakte men sikkert. Andre omgang ble ubetinget positiv. Vi rundspilte topplaget etter alle kunstens regler. Juniorene med to kamper i bena fra tidligere i uka og de fem seniorene som er igjen tilgjengelig, presterte glitrende. Mål ble det også. Først en gavepakke fra Sutterud som prøver gjøre noe han og laget ikke helt mestrer. Den sjelden korte ballen blir snappet og Yordy Hernadez kliner den inn ved stolpen, vakkert utnyttet!

Vi kjører på med totalfotballen vår. Alle mann i angrep, det haster. En sjelden lang ball blir utnyttet. Trond, Yordy, Joe og Mimic kjemper på topp. Hulken er råsterk og banker den i goalen. Den sterke hadde en kjempesjanse like før og Joe headet i stolpen. To frispark strøyk stolpen. Det haglet rundt Sutterud. Selvsagt får bortelaget noen sjanser mot slutten når vi lå igjen med en bak, men det så aldri spesielt farlig ut.

Det ble med reduseringene, og så nært så nært igjen! Når skal vi ha litt marginer. Kanskje når vi luker bort innlegg og dødballfeil. Vi må vinne duellene i boksen gutter. Headinger går oftere inn baklengs enn for det svenske landslaget, og da er det gale
J

Drøbak var kanskje fornøyd med 3-0 og dermed de slappe prestasjonene, ikke vet vi. Det holdt uansett på å bli pinlig, og de var heldige som dro hjem med alle poengene. Vi er veldig overrasket over nivået på spillet i avdelingen vår i år. Topplagene imponerer ikke. De vinner på fysikk og lange baller. Vi håper å overvinne dette sakte men sikkert med litt mer rutine. Det blir bra for fotballen og talentene. Vi ønsker Drøbak lykke til videre ..

Mange som uthevet seg positivt også i dag. Trond koloss som vanlig. Viljar suveren kampen igjennom. Jørgen viste at han kunne spille en glimrende andreomgang, toppers! Mimic jobbet iherdig og var en konstant trussel i dag, herlig!  Ivers og Marcus måtte ut med hjerteproblemer i første omgang. Inn kom Joe og Yordy. Vi gratulerer Yordy med første seriemål, det blir nok flere! Alex kom inn for Nyhus i 2. omg.

PS! Dommeren presterte å gi gult kort til kaptein Semmerud fordi en annen spiller kritiserte ham og det måtte ansvaret måtte han ta som kaptein!! Jøje då!

KAMPFAKTA

Dato: lørdag 16. juni 2012 kl. 16:00