Seier!!!

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Det ble en vanvittig deilig og viktig seier borte mot Trosvik i kveld. Ckeik scoret med tasken 4 minutter før full tid,,etter at BB Trond Hulk raidet over hele banen, jadda!!!!

Seier!!!
 For en spenning, drama og for en grad av "importance". NIF-Trosvik har blitt en liten klassiker. Nå var det vår tur! Gutta forstod hvor viktig disse poengene var, og viste hva som måtte til. Det var et lag som ønsket spille ball og involvere lagdel for lagdel. Hjemmelaget baserte seg på den lange mot både etablert motstand og uetablert. Det hansket vår treer bak, med glamour! Stort sett full kontroll og med kreativ igangsetting, glitrende. Børsa måtte i ilden to ganger og var mesterlig ved begge til tross for vond hofte, klassemann!

Vi tok kommandoen og styrte absolutt alt den første delen av første omgang. God bevegelse og presisjon, kross og støtte. Vi gjorde arbeidsoppgavene våre til punkt og brikke. Stresset hjemmelaget som var meget ukomfortable på eget gress. For vår del, første møte med naturens eget gress, imponerende!

De to Petter'ne får våre beste sjanser men skyter i nettveggen. Joe mye bedre i dag, sprer baller og har større smidighet til å løse oppgavene enn tidligere.

Den andre halvdelen begynner på samme vis, NIF treffer medspillere, Trosvik motspillere. Trioen bak er imponerende. Cheik, Trond og Erlend vinner stort sett alt og setter i gang angrepene med den største selvfølgelighet. Dommertrioen klarte seg greit. En situasjon bommet de imidlertid på. Handsen i boksen til hjemmelaget var av det klareste slaget, strak hilsen og avverging av innlegg, soleklar straffe dommer!

Synd for oss og heldig for hjemmelaget. Børsa redder mesterlig etter kontring, viktig. Dødballene demmer vi flott opp og vi har tydeligvis lært av Sprint-matchen! Så skjer det, Trond går på et vanvittig løp, hæler igjennom Christer som legger inn, ballen tilbake i bena til Trond som finter og skyter. Cheik som hadde lovet scoring på forhånd, ballet ballen i mål med ballene! Ja, det var faktisk tilfelle. En fantastisk scoring, og så vanvittig deilig!!!! Vi holdt stand de siste åtte minuttene og vant deremd meget fortjent på gresset i Trosvik!

Utrolig deilig! Vi klatrer over streken begraver Trosvik-spøkelset og skaffer oss selvtilit før de mange kampene før ferien, herlich!