Stortap mot Follo

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Det ble hele 5-1 tap borte mot Follo fredag aften, i heten på gummidekket.
Follo var best i alt og har et veltrent lag med gode individualister.

Stortap mot Follo

KAMPFAKTA

Follo 2 - Nordstrand 5 - 1

Pauseresultat:
Dato: fredag 25. mai 2012 kl. 18:30
Tilskuere: 20
Assistentdommer 1: Najmadin MostafapoorKlemetsrud IL
Assistentdommer 2: Abdi Hussein AdibÅrvoll IL
Kampnummer: 03120301045
Det ble tøft i varmen for kaptein Semmerud Berg og resten av NIF-laget på bortebane mot Follo. Vi gjør feil motstanderne våre ikke gjør foran begge mål og det fører til at vi blir liggende under. Da blir det vanskelig mot topp trente spillere som er godt skolerte. Tre-fire av Follos spillere viser at de kan bli noe i nær fremtid.

Vi har også våre spennende spillere, dessverre var de slitne denne gang etter mange kamper de siste ukene. Det tar på for begge lag. Vi har en seniorgruppe som trener i snitt 1-2 ganger i uken, da blir det vanskelig å oppnå resultat uke etter uke i den gode avdelingen vår.

Flere av de nye har heller ikke innfridd forventningene, det har også mye å si på prestasjoner og resultat. Det er hverdagen vår. Vi må se på hva vi kan forbedre. Oppmøte på trening, restitusjon på de som spiller på flere arenaer og fysisk egentrening på de som ikke trener nok. Det blir få samlinger til lagbygging og vi må være effektive den tiden vi har sammen.

Dette ble vel mer en situasjonsrapport enn et kampreferat :-)

Kampen begynte greit nok for begge lag. Et kanonskudd overrasket alle og dermed var Follo i ledelsen. Vi blir for dype ved forsering nok en gang, og slipper inn alt for mange skudd. Christer blir lurt like etter og dermed dobling av ledelsen etter sikker avslutning av den gode venstrekanten til Follo.

Vi får kontakt etter scoring tatt ut av NIF-malen. Cheik forserer, finner Jørgen på kant og perfekt innlegg til Nusa som banker den i mål på volley, vakkert! Det gjør at vi har troen til pause. Troen forsvant kjapt. Umiddelbart øket hjemmelaget til 3-1. Det ble for tungt for vårt litt slitne og for dårlig trente mannskap. Det sluttet på 5-1. Haris ut på båre men ikke så galt som vi fryktet. Han er tilbake om to uker etter en smell i kneet. Viljar vår bestemann fremover på banen. Cheik og Trond gjør mye bra som vanlig selv om det ble spilt på stor risiko og endte med et baklengs av den grunn.

Vi ser fremover, tirsdag er vi vertskap for Sprint som har hatt en meget skuffende innledning etter storsatsing og forventinger om opprykk. Møt opp og støtt oss, det er alltid gledelig!

KORT

Henrik Nøkleby 73