Holmlia - Nordstrand 5-1 (1-0)

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Fotballen er mystisk og uforståelig til tider, også i 3. divisjon. Nordstrand var det beste laget til pause og tre avgjørende redninger av hjemmekeeperen skulle legge grunnlaget for årets første Holmlia-seier ...

Holmlia - Nordstrand 5-1 (1-0)
Holmlia-NIF 5-1 (1-0)

NIF: Magnus-Christer, Cheik, Erlend, Marcus-Jørgen, Vazza (Alex),
Jacobs (Haris)-Nyhus, Joe, Omar (Vifta)
Mål: Joe

Referatet forsvant ved lagring nok en gang, så nå blir det nøkkel-setning-form.

NIF hadde fire strake seire mot Holmlia siste år.
Marius skadd under oppvarming.
Tre juniorer fra start, Jacobs, Erlend og Nyhus, Alex kom inn ved pause og fikk sin debut som løper.

Vazza playmaker og sammen med Jacobs og Jørgen skar vi oss rett gjennom Holmlia ved tre anledninger, Jørgen misset to ganger alene med keeper etter fantastisk spill, Jacobs kule ble tatt av banens ener, Holmlia-keeperen.

Holmlia med et skudd i stolpen, like etter gir Magnus en litt billig retur og ballen blir sleivsparket i bakken og over NIF-keeperen.

Det ble pauseresultatet. En omgang hvor vi fort kunne ledet med et par mål og hadde god kontroll på hjemmelaget, meget synd og helt avgjørende.

Holmlia scoret like før pause og gjentok den psykologiske bedriften like etter pause, vi rygger og rygger, alene med Magnus settes ballen i nota.

En skikkelig kalddusj og verre skulle det bli – et langskudd etter nok en situasjon der vi er passive og rygger, langskuddet er ikke all verden og Magnus som tok absolutt alt mot Holmlia i treningskampen har en «day off», for like etter skytes det fra 35 meter, keeperen er uheldig og feilberegner spretten, nok en goal. Holmlia skyter på alt nå og har flaks, deflection rett i goalen, wicked!

Innimellom all elendigheten får vi frispark. Jørgen, kapten for dagen, stjeler muligheten, heldigvis blir det retur på det svake frisparket og Joe viser seg som den måljegeren han er, to mål på to matcher for spissen. Ellers leverte rastaen glimrende takter og ser ut til å bli det bindeleddet vi har manglet i flere år, spennende!

Erlend og Cheik var gode i midtforsvaret til tross for stygge sifre. Erlend spilte sin første match fra start på a-laget og var sikkerheten selv og viste ro og kløkt ved å finne spillere i midtbaneleddet. «One for the future»!

Mye plusser til tross for stortap, dette var en jevn match, veldig lenge! Holmlia viste for en gangs skyld eksemplarisk opptreden ute på bana og ikke bare med servicen ved arrangementet, meget bra!