Årets første trepoenger, deilig!

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Det løsnet foran kassa og fire mål var mer en nok til å slå FFK for tredje gang på rad. Spissene fikk hull på byllen. Først Omar, så Joe og til sist Stefan. Banens gigant, Cheik, stod for det første.

Årets første trepoenger, deilig!
Nordstrand-Fredrikstad FK 4-2 (2-1)
NIF: Børsa (Magnus)-Christer, Cheik, Vazza (Haris), Marcus-Jørgen, Marius, Jacobs-Jimo (Stefan), Omar, Joe
Mål: Cheik, Omar, Joe, Stefan

Årets første trepoenger ble hanket inn på Niffen mandag. En kamp der bortelaget hadde ballen mye og viste at de hadde gode ferdigheter med ball pluss en Standerholen som herjet på høyreflanken. Et ungt lag som gjorde sine juniorfeil i denne matchen.

Nordstrand skulle presse høyt og lykkes sporadisk med det. En ok innledning med to lag som ville spille ball og kombinere. Det skulle en dødball til for å få mål i protokollen. En perfekt innsvinger av dagens venstreback-debutant, svensken Marcus. På corneren raget Cheik minst en halv kropp over feltet og stanget ballen i mål, vakkert!

Fredrikstad tar over banespillet og kommer til sjanser. Dårlige avslutninger og heroisk innsats av stopperparet Cheik og Vazza fører til at vi holder ut lenge. TIl slutt blir det uttelling for bortelaget. Standerholen banker ballen i mål og vi er like langt. Scoringen kom etter sløvt angrepsspill av NIF, vi mister ballen alt for lett og de går rett i angrep og utlikner.

En siste ball ble slått inn foran mål før pølsekøa var på plass ved bua, Christer bender inn et innlegg fra høyre. Keeper får sola i øynene og misser, Omar får tak i ballen, drar av en mann og banker den i nota! Psykologisk scoring i det pausesignalet går.

Vi ble enige om lavere spill og hurtige overganger ettersom mange ikke er i form eller har dagen. Jimo fikk lite til og byttet med Stefan som var småskadet. Den gode jobbingen på midten var vi avhengeige av også i den andre halvdelen om det skulle bli resultat. Børsa fikk en isjas-skade og måtte bytte med Marcus.

Marius vår kaptein, gikk i bresjen fra start. Sammen med Jacobs og Jørgen la de tre ned mye arbeid. For ofte ble det for lite hjelp av kantene. I den andre halvdelen funket dette samarbeidet bedre. FFK har ballen mye og viser fine flikker og kombinasjoner. Veggen møtes hos Cheik, gang på gang. Den svære stopperen vår var gigantisk. Brøyt angrepene, turte dra av en mann og spilte ballen til en medspiller, gang på gang!

Knølete forsvarsspill av bortelaget førte til at ballen rullet opp i armhulen til en FFK'er og ble bært avgårde, klar straffe! Joe tryglet om ansvar og tok det med glans, perfekt straffe med presisjon og kraft, keeper i motsatt. Litt heldig ledelse men beleilig for hjemmelaget. Standerholen var i storform ute på høyrekanten og raidet gang på gang inn i 16-meteren vår. Ett av førsøkene ble klinket i buret ved nærmeste stolpe, dermed 3-2 og game over for vingen før han ble spart til onsdagens NM-match mot Kvik Halden.

Med hurtigtoget på benken gikk mye av lufta ut av bortelaget. Hjemmelaget jobbet knallhardt i rammen og tettet igjen hullene. Dessverre får vi ikke til noe pasningsspill. Ballene går for ofte til en motspiller. Et frispark på midten punkterer kampen. "Coaching i verdensklasse" :-) fører til at Stefan kommer seg i rett posisjon og at Marcus tar det kjapt. Presisjonen til de to skal de få all ære for. Klassefrispark, mottak og banket i nota! Dermed tre poeng i boks. Lettelse og glede for hjemmelaget. Holmlia venter allerede lørdag og vi håper på flere poenger ...