Poengdeling mot Korsvoll 1-1 (0-1)

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Vi tok vårt første poeng borte mot Korsvoll lørdag. Det var fullt fortjent og vi ledet lenge. En dødballsvikt gjorde at det ikke ble tre poeng. Jørgen puttet ganske sikkert årets mål!

Poengdeling mot Korsvoll 1-1 (0-1)
Korsvoll-NIF 1-1 (0-1)
NIF: Børsa-Tom, Cheik, Trond, Christer-Jørgen, Marius, Jacobs-Stefan, Omar, Nyhus
Inn: Haris, Jimo, Erlend
Mål: Jørgen (perle)

Vi forberedte oss på ekstremfotball borte mot Korsvoll. Innledningsvis var det eneste ekstreme hvor tamme hjemmelaget var. Nordstrand tok kommando og styrte alt av banespill. Flere sjanser ble produsert før Jørgen klinket ballen på volley og i motsatt kryss, goooooooall! For en perle! En meget sterk kandidat til årets mål. Hjemmelaget kommer med i kampen midtveis og vår gamle venn Jokke burde scoret på et perfekt innlegg men avslutningen gikk over. Etter å ha blitt "hauntet" av Mac sist fryktet vi at de to ex-niffene, Torstein og Jokke skulle ha dagen. Det hadde de heldigvis ikke, takket være strålende spill i alle ledd.

Cheik og Trond var tilbake på samme nivå som mot City, excellente! Korsvoll kom knapt til en enste sjanse kampen igjennom. Dessverre for oss fikk deres kraftkjempe gå opp uhindret på en dødball, og styrte ballen med våt isse, i krysset. uavgjort skulle stå seg kampen ut til tross for noen svære NIF-sjanser mot slutten. Innbytter Jimo-YoungLove kriget på alt og ga stopperne til Korsvoll tøff kamp. Hjemmelagets beste var nr. 28, stort stopperspill kampen igjennom.

Vi hadde to juniorer med fra start. Petter Nyhus viste Beckham-spesialiteter på alt av dødballer og viste at fysikken har utviklet seg, mer enn godkjent av kanten. Herman Jacobs var BB. Talentet debuterte på seniornivå og dominerte fra start til slutt. I ren Yaya Toure-stil løp gutten utrettelig i 90 min, fra boks til boks. Stødig på labben og med oversikt. Duellene vant han alt av. Meget sterkt. Vi har nå spillere på junior som er klare til å ta steget, moro! Stefan hadde også en god match på høyrekanten. Det vanvittige rykket skapte ubalanse gang på gang for hjemmelaget. Det endte til slutt opp på legevakten med sting over øyet.

Kampfri uke og dermed god tid til drill av system. Så venter FFK mandagen etter på Niffen. På tide med årets første trepoenger ...