Det ble en tidlig NM-exit!

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Skuffende tap 3-2 tap etter drama i Østfold der vi ikke har marginer eller de sortkledde med oss i avgjørende situasjoner.

Det ble en tidlig NM-exit!
Borgar - NIF 3-2 (2-2) Marcus og Jimo Love

Laget:
Magnus
Jørgen, Tom, Trond, Haris
Stefan, Omar, Laco, Marcus, Vifta
Love

Benken: Vazza, Yordy, Børsa

Vi var forberedt på det meste men maktet ikke vinne over Borgar på den flotte Tunebanen kgb. Vi hadde marginer mot oss som ble helt avgjørende. Straffe til hjemmelaget etter hands, der vår spiller har ryggen til, et livsvarende diskusjonstema om det var straffe eller ikke. Den settes i mål og like etter scores det etter innlegg.

Vi ligger under 2-0 men reduserer umiddelbart, etter et kanonskudd av Marcus fra 30 meter. Vakkert av svensken med nye rosa sko! Vi kjører kampen og Trond raider på et "onkelløp" fra egen 16 meter og frem til motstanders keeper, fantastisk løp som resulterer i løs retur av keeper og Jimo-love setter den sikkert i nota. Like etter kommer nok en omdiskutert situasjon. Stefan løper fra alt og alle på sedvanlig vis, blir klippet ned bakfra innenfor 16 meteren. Det som skulle vært rødt kort og straffe ble til et feigt sukk av dommer og linjemann, utrolig!

I den andre omgangen starter vertskapet best, og vi er på hæla. De skaper noen gode muligheter men Magnus er fantastisk som vanlig. Han har vartet opp med storspill siden han kom til NIF i vinter, denne kampen var ikke et unntak. Reaksjoner av meget høy klasse, fantastisk!

Vazza kommer inn og stabiliserer midten med sin rutine, og vi styrer den siste halvdelen av omgangen. Så skjer det ulykksalige, Haris header ballen rett til en Borgar-angriper som banker ballen i mål, mot spillets gang. De siste minuttene skaper vi tre store sjanser til å vinne, men udyktighet sender oss ut av NM 2012. Det må også nevnes at vi spilte 11 mot 10 i nesten 30 minutter etter en stygg forselse der Stefan bli

Vi spilte med et helt nytt lag, ingen på dagens lag spilte på samme plass som i fjorårets NM-kvalilk. Bare en spiller var med fra starten i fjor, Trond. Stopper og kaptein for dagen gjorde han en god jobb i midtforsvaret og var sammen med nevnte keeper den beste på et rotete NIF-lag.

Til neste kamp håper vi å ha Cheik, Marius, Joe og kanskje Ejup klare igjen. To nye spennende spillere er også på vei. Vi skal slå tilbake mot City!