Ta kontakt hvis du er født i 2000 eller 2001 og ønsker å prøvetrene med oss!

Spar runde i Sarpsborg

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Sparserien begynner å gå mot slutten, og det er klart for nest siste runde. Nordstrand skal denne gangen til Sarpsborg for å kjempe om 6 nye poeng. Motstanderne er Levanger (nr 9), Bækkelaget (nr 10) og Sarpsborg (nr 12). Utover egen pulje, er det kampen mellom Larvik og Stabæk som skiller seg ut som mest interessant denne runden.

Spar runde i Sarpsborg

Levanger

Første kamp er mot Levanger på lørdag. De mest sentrale spillerne på Sparlaget til Levanger har så langt vært tvillingene Ane og Vilde Eidem, Hege Løken og Lene Burmo. Alle disse spillerne har fått god matchning i årets eliteserie, og spenningen er om de stiller i denne Spar runden siden Levanger har en særdeles avgjørende kamp mot Fredrikstad i eliteserien på lørdag. Levanger har 4 seire og 5 tap så langt, men de slo bla Selbu som er toppseedet i forrige runde.

Bækkelaget

Neste kamp for Nordstrands jentene er mot nabo Bækkelaget. Også BSK har 4 seire og 5 tap så langt, og dermed samme poengsum som Levanger. BSK har til nå ikke benyttet Kristine Breistøl i hovedrunden i Spar, men etter tapet mot Utleira i 1 divisjon sist helg blir vi ikke overrasket om hun stiller opp i resten av Sparserien. Også Henriette Svenningsen har masse erfaring fra årets 1 div serie, og er meget sentral. Resten av laget er også jevnt bra besatt. Det er alltid et ganske høyt spenningsnivå i disse oppgjørende, så dette blir nok helgens naturlig høydepunkt.

Sarpsborg

Søndagens kamp spilles mot Sarpsborg. Sarpsborg har så langt tapt noen flere enn de har vunnet, men så sent som i siste runde vant de bla mot Flint. Oda Ludvigsen, Kathrine Gundersen og Madeleine Pettersen i mål er sentrale på laget. De er forøvrig flinke til å stille med supportere i Østfold, så hjemmebane kan være en større fordel enn vi motstandere setter pris på.

Nordstrand

Vi ligger så langt på en foreløpig 3 plass i årets serie. Det er 6 kamper igjen, og det er fullt fokus på avslutningen.

Vi håper alle jentene som ikke er skadet er "fit-for-fight" til helgen, og at sykdom unngås. Det spilles også denne gang i "nær-området" og det er derfor ingen grunn til å sitte hjemme eller rydde i hagen, men møt opp i hallen og gi jentene den støtten de fortjener.

Resultat og tabell: