Ta kontakt hvis du er født i 2000 eller 2001 og ønsker å prøvetrene med oss!

6 nye SPAR-poeng i Niffen

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Juniorlaget til Nordstrand fortsetter å imponere i Sparserien
Denne gangen hadde vi hjemme arrangement, og fikk besøk av Toten, Flint og Asker.
De 2 sistnevnte var spådd på øvre halvdel før årets serie, så utgangspunktet var at det kom til å bli en spennende helg.

6 nye SPAR-poeng i Niffen

Første kampen var mot Toten, og her var det tydelig at tenningsnivået var riktig innstillt. Litt treg start i begge omganger, men det ble dessverre aldri noe stor spenning i kampen -  bare hvor stor seieren skulle bli, om vi kom til å miste fokus på forsvaret og bli altfor overivrige fremover. Med fasit i hånd, kan man vel si at det ordnet seg greit. Pauseresultatet var 15 – 6. Seieren ble tilslutt 33 – 13 med 9 utespillere på scoringslisten.

Kamp nummer 2 var mot Flint, som hadde slitt seg til en 2 måls seier over Asker i  en jevn kamp på formiddagen.

Også i denne kampen er vi litt dårlige de første minuttene, men så løsnet det ganske greit – og til pause hadde vi puttet 20 mål fremover. Problemet var bare at vi hadde sluppet inn 18 selv. Tross kun 2 mål å gå på, var allikevel følelsen god og vi så tidlig at tempoet ville knekke Flint utover i kampen. Pausepraten var tydeligvis bra, og forsvaret satt veldig mye bedre i 2 omgang. Kun 7 mål sluppet inn, mens vi scorer 16 fremover i 2 omgang, seier 36 -25, denne gang med 10 spillere på scoringslisten.

Søndagens kamp var mot et Askerlag, som hadde gått på 2 tap på lørdagen. Et småskummelt utgangspunkt mot et normalt godt lag. Asker kjemper alltid i forsvar, og vi må bruke masse krefter før vi fikk et lite overtak med 4  mål som holder seg til pause. (12 – 8)  Også her viser Nif hva de har å spille på i 2 omgang. Godt trente jenter løper fra Asker, og vi vinner til slutt 26 – 15 også denne gangen med 9 spillere på scoringslisten.

Hele helgen har vist mye bra forsvarsspill, hvor tøffe taklinger og samarbeidet begynner å sitte bra. Var ikke lett å skubbe seg på Vilde, Mathilde, Sofie og Mariann i midtforsvaret denne helgen. Fremover har som nevnt mange bidratt. Størst bidragsyter har Tina vært med hele10 mål i hver kamp. I tillegg har det blitt veldig mye nest sist fra Tina, noe som også i stor grad skyldes et flott samarbeid med ”servitør” Malin som veldig ofte slipper ballen videre i rett fart til rett tid.  Laget har som vanlig stor kontringsvilje og god uttelling på dette – og flere ”lekre” scoringer bekrefter at det ikke er tilfeldig at vi fortsatt har full pott i årets Sparserie.

Artig er det også at vi har vunnet samtlige omganger – ikke bare kampene. Totalt 15 pluss mål i ”første”-omgangene, mens vi har vunnet ”annen”-omgangene med totalt 27 mål.

Resultat og tabeller: