Ta kontakt hvis du er født i 2000 eller 2001 og ønsker å prøvetrene med oss!

FULL POTT i Oppsal Arena

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Som vanlig har det vært full fokus på siste treningsuke før Sparhelg, og øktene ble benyttet til å terpe forsvar. Det kom tydelig frem når Nordstrand stilte til kamp på lørdag formiddag mot arrangørklubben Oppsal.

FULL POTT i Oppsal Arena

Utgangspunktet i første kamp var at hjemmelaget hadde 7 spillere med totalt 46 kamper fra 1 divisjonslaget sitt, mens Nordstrands til sammenligning hadde med kun 1 som har spilt totalt 7 kamper i årets 1 divisjon. Med et slikt mannskap burde Oppsal dermed ha en soleklar fordel og være en av de store medaljekandidatene i årets Sparserie !!

Nordstrandsjentene bestemte seg imidlertid tidlig for at de skulle ikke slippe Oppsal inn i denne kampen, og det klarte de til gangs. Et potte tett forsvar la grunnlaget for en til slutt hel-komfortabel seier. Nif slapp ikke inn mål før det var gått 8 minutter, og kun 7 mål på de første 35 minuttene var imponerende ! Samtidig puttet vi jevnt og trutt inn mål fremover, og sluttresultatet viste 27 – 15 til Nordstrand.  Revansjen fra fjorårets Sparserie var et faktum. Tina ble kampens toppscorer med 9 mål.

Kampen ble dessverre preget av en stygg skade når det gjenstod 15 minutter, når Oppsals Kamilla Freitag ble hentet av ambulanse med store nakkesmerter. Det gikk heldigvis tilsynelatende bra, og det var gledelig å se at hun allerede søndag formiddag var på plass igjen med laget sitt – dog uten å spille.

Stord var neste mostander for Nif, og alle vet hvor vanskelig det er å spille 2 like gode kamper på rad. Fokus før kamp var å holde seg oppe på samme nivå. Det lykkes vi nok bare delvis med i starten, men du verden så lett ballen trillet riktig vei når det først løsnet. Sluttresultatet 36 – 17 sier sitt, selv om det fort kunne vært større langt margin. Flere av de som var mest sentrale i første kampen fikk hvile store deler av denne kampen, og bredden i stallen kom dermed tydelig frem. Victoria ble kampens toppscorer med 9 mål.

Åsane på søndag morgen var helgens siste kamp. Her også skulle det vise seg at man må være fokusert fra første minutt når man spiller i Sparserien.

Etter en jevn start, så Nif seg nødt til å ta time-out allerede etter 7 minutter i første omgang. Det var da uavgjort 5-5.  Det hjalp bare litt, og vi slet med å få et solid forsprang. Pauseresultatet viste allikevel 16 – 12, og ”alle” følte at det var full kontroll til tross for kun 4 måls ledelse.

Etter pause ble det mer sving over sakene, og godt anført av Tina fremover og Veronika i mål, så begynte forspranget å øke jevnt og trutt. Åsane ble slitne, mens Nif bare fortsatte i høyt tempo. Sluttresultatet ble seier 40 – 22, og Tina ble toppscorer med hele 14 mål.

Målvaktene fikk for øvrig vist seg frem i hver sin kamp. Ingrid var god mot Oppsal, Linda mot Stord og Veronika mot Åsane.

Nif fikk med 4 spillere på rundens lag; Tina, Ingrid, Julie T og Ylva.

Vi gratulerer !

Resultat og tabeller: