Nordstrand - Lille Tøyen 4-0 (3-0)

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Det holdt med en god 20 minutters periode for å slå bunnlaget Lille Tøyen fredag. Tre mål ble satt i goalen og vi slapp oss nedpå i den andre halvdelen

Nordstrand - Lille Tøyen 4-0 (3-0)
NIF: Børsa-Cheik, Karlsson, Ejup, Jonas-Vegard, Marius, Jørgen, Torstein, Cato, Jokke
Mål: Torstein, Cato 2, Ejup

Vi scorer nok en gang tidlig. Torstein setter ballen i mål på bakerste stolpe etter et skudd av Cato. Videre sliter vi med presisjon, faller nedpå kvalitetsmessig og det er lite å skrive om de neste minuttene.

Så våkner høyresiden vår med Cheik og Torstein og det blir løpt i lengderetningen. Vi avanserer i de rette rommene og Lille Tøyen har ikke sjanse til å holde følge. Torstein involvert i det meste i denne perioden. Sunnmøringen løper ballen til Cato som vrir seg og skyter i samme bevegelse. Ballen seiler vakkert i en bue over keeper og i mål i bakerste kryss, vakkert!

Like etter slår Jørgen en perfekt corner til Ejup som stanger inn 3-0, power! Jørgen får to store muligheter til å pynte på stillingen men det blir ikke kraft over avslutningen. Bakover har vi full kontroll, Ejup og Karlsson er stødige nok en match, kvalitet.

I pausen er vi enige om å spille som Barca i andre omgang :-) Slik går det dessverre ikke ...

Tre lyspunkter i andre omgang, resten var ræva:

1.  Børsa holder nullen etter strålende redninger 1 vs 1. Den lange er i toppform og det trenger vi, bra keeper!

2.  Vi avgjør kampen tidlig, det fjerde målet kommer etter cross fra innbytter Trond til Torstein, som så mater Cato foran kassa.

3. Haris gjorde et strålende innhopp og gjorde ting enkelt når de fleste andre gjorde ting komplisert.