Fredrikstad FK - Nordstrand 1-2 (1-1)

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Nordstrand tok en meget sterk seier borte mot FFK mandag. Etter å ha ligget under med et mål, snudde det i første omgangs siste minutt.

Fredrikstad FK - Nordstrand 1-2 (1-1)
 NIF: Børsa-Cheik, Karlsson, Ejup, Jonas-Torstein, Marius, Vegard(Marius H)-Jørgen(Nico)(Andreas), Cato, Jokke
Mål: Jokke 45 og 82 (FFK 20 min)

Fredrikstad stilte med et sterkt lag, over halve laget bestod av Tippeligaspillere. Vi kom ikke skikkelig i gang og tok aldri vare på ballen når vi fikk den. Stresset både med og uten ball. Det var lite å si på at FFK tok ledelsen midtveis i omgangen, selv om det var et skikkelig "møkkamål" på corner. En av hjemmelagets spillere sklir i feltet ved corner, og ballen treffer han i "kørja" og legger seg praktfult til for avslutning, 1-0.

Vi slite med å samle midtbanen vår. Pasningene kommer aldri frem til Cato og dermed ingenting foran hjemmelagets mål. De brenner et par fete. Heldigvis er Børsa i toppslag for tiden. En fryktelig omgang fra vår side blir avsluttet med at Cheik vinner en duell oppe til høyre i sin uvante høyrekant-rolle. Innlegget slår den blide afrikaneren hardt inn på fremste. Der dukker Jokke opp og ekspederer i nota, jadda!

I pause blir årets tordentale levert. Valgene vi gjør har vært håpløse så langt. Posisjonering feil og mange så ut til å spille etter en annen gameplan. Vi repeterer planen. Og vi lykkes mye bedre med akkurat dette i den andre halvdelen. Det trege forsvaret til FFK ble utfordret, av midtbanespillere som satte fart og det ga rom for Cato og kantene. To ganger var Cato alene gjennom men Masalin reddet glimrende som han ofte gjør i en mot en situasjoner. Uansett, noe var i gjære. Stopperne våre Ejup og Karlsson var stødige nok en gang, brøt og satte fart i lagdelene foran, meget bra. FFK fikk lite til mens vi var farlige på overganger. Vi øynet håp om tre poeng, til tross for den helsvarte førsteomgangen.

Og målet skulle komme. Jokke på en gjennomløping. FFK er opptatt av spillerne som er står i offside og som ikke deltar i spillet, Jokke får et forsprang han ikke firet på, smelte ballen lavt nede til høyre for Masalin og vi var i tet! LIte skjer de resterende ti minuttene, vi har full kontroll bakover og vi har slått FFK i begge kampene våre.

Det er en meget imponerede lagmoral i dette mannskapet. Til tross for at nesten ingenting fungerer den første halvdelen klarer vi å henge med, for så å snu matchen ved å spille på deres svakheter, herlig! Klarer vi å få mere sving på eget spill, vil vi få utløp for en mye større del av potensialet vårt. Føler at vi ligger på 50 % litt for store deler av matchene våre. Lille Tøyen venter på fredag, vi er klare!