Nordstrand - Bøler 3-0 (2-0)

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Det ble etterhvert en behagelig seier over Bøler fredag kveld på Niffen i høstvær. To flotte mål og et flott forarbeid ved straffen var høydepunktene i denne kampen.

Nordstrand - Bøler 3-0 (2-0)
 Mål: Cato, Trond (str), Jokke
NIF: Børsa-Cheik, Karlsson(Samir), Ejup, Jonas-Vegard(Haris), Marius, Trond-Jørgen(Magnus), Cato, Jokke

Like gledelig som de tre poengene, var Eivinds tilbakekomst etter terroragrepet på Regjeringskvartalet. Eivind var offer for hell i uhell og er nå oppe og går, vi kommer tilbake med en egen reportasje.

Eivind og vi andre kunne glede oss over nok en tidlig scoring på Niffen. Et praktangrep og kanskje årets mål på Niffen? Åke bryter og avanserer, trer fint ut på Vegard, han drar seg inn i banen og server perfekt på hodet til Cato som rykker seg foran oppasser og header perfekt ned i hjørnet for Trym i Bølergoalen! Ledelse innen fem minutter skal gi en viss trygghet, men nok en gang blir vi slurvete og mister konsentrasjon etter egen scoring. Tre ganger redder en mesterlig opplagt Børsa oss i den dårlige perioden. Vår gode venn kommer alene med Børsa men keeperen stengte buret etter kritikken ved baklengsmålet sist.

Børsa ble matchvinner ved anledningene. Det var det Bøler hadde å komme med og lufta gikk ut av gjestene med de mislykkede forsøkene. Vi tar oss opp igjen og Cheik header i krysstanga på corner. Like etter slår Jonas en herlig kule som skjærer gjennom bakrommet til Bøler, Jokke demper kula som om det var en baby han mottok, vel og merke med foten, vakkert! Skjærer inn og vipper ballen inn foran mål. En uheldig Bøler-spiller får ballen i hånden og dommer peker på straffemerket. Trond like sikker som Ging er med V5-kupongene, 2-0!

Dermed betryggende ledelse til pause om vi kan si det. Vi ble enige om å bli flinkere til å ta ut Dan i bakrommet pluss at possessionspillet vårt var alt for dårlig og måtte bedres. Vi begynner andre halvdel med konsentrasjonsrot. Både Karlsson og Ejup gir Dan kula, men heldigvis får vi ryddet opp.

Det blir ikke den helt store omgangen. Bøler klare ikke true og vi ser fornøyd ut og klarer ikke skjerpe pasningsspillet vårt. Ett mål blir det likevel. Jokke skjærer flott inn fra venstrekanten og banker ballen klint inne i motsatte hjørnet etter å ha gått forbi tre spillere. En god kamp av kanten og en flott scoring, 3-0!

Vi er fortsatt med i teten til tross for microstallen vi nå har. Magnus spilte sin site kamp for oss og vi ønsker lykke til i Fillipinene. Ingen nye karantener, takk og pris. Torstein er klar til neste match, men Trond er bortreist med landslaget ... FFK er vertskap og vi skal kose oss på en lekker gressmatte omkranset av tribuner, fullsatt på grunn av manglende Tippeligamatch i helgen. Fredrikstad spiller Junior NM mot VIF lørdag, to dager før match. Vi ønsker lykke til ...