Frigg - Nordstrand 1-2 (0-2)

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Scoringer: Cato og Jokke (Radarparet!)
Lag og tropp mot Frigg:
Børsa-Cheik, Karlsson, Ejup, Jonas-Torstein, Marius, Vegard-Magnus, Cato, Jokke
Benk: Runar, Trond, Haris, Johan

Frigg - Nordstrand 1-2 (0-2)
Seieren mot Frigg var svært kjærkommen. Den sluttet en dårlig rekke på tre kamper uten seier. Den førte oss tilbake på toppen av tabellen. Den viste at vi er der vi hører hjemme.

Frigg stilte med årsbeste på papiret, et rutinert lag av gode spillere. Det taklet vi godt. Det var menn mot mus i første omgang og det kunne like godt stått 0-5 i protokollen. Dessverre er vi nok en gang for svake foran kassa og punkterer ikke kampen i vår gode periode. Målet mot i starten av andre omgang snudde selvsagt på kampformen, derfra og ut var det to nokså like lag som kjempet om poengene.

Konsentrasjonen måtte holdes på vent ekstra lenge ettersom dommeren ble skadet i achillesen før kampstart. 30 minutter med venting og nye forberedelser så ut til å ha innvirkning men bare de første 2-3 minuttene. Fra da av koblet vi grepet på den vakre Frogner Stadion.
  • Vegard "Schuster" spiller Cato nydelig igjennom, men avslutning er svak -  5 min
  • Nydelig raid langs høyresiden, Cheik til Cato, bom igjen - 6 min
  • Magnus alene gjennom, for svakt skudd - 6 min
  • Cheik skudd og redning i siste liten - 7 min
  • Ny stor mulighet for Cato, dessverre ny miss - 7 min
  • Jokke blir felt, frispark i god posisjon - 8 min
  • Cato skrur ballen i mål til høyre for keeper, 0-1 - 9 min
  • Magnus drar seg fint forbi, finter, nok et svakt skudd, 10 min
Så roer det seg litt. Kampen skulle vært avgjort, så dominante var vi. Det ser helsvart ut for Frigg som ikke får noe til å stemme, treneren bestemmer seg for å bytte.  Det hjelper lite. Cato går på et glimrende løp, spiller fri Jokke, 0-2! Vakkert av "Radarparet"!

Aggresiviteten lar ikke holde på seg, og vi jekker oss ned to hakk. Vi prøver trille ball men lykkes bare sporadisk. Frigg skaper nada nothing. Vi er glimrende bakfra, Karlsson og Ejup bryter alt som er og innvolverer midtbanen på eksemplarisk vis. Børsa kunne like godt sittet på cafeen rundt hjørnet den første halvdelen.

Det er fryktelig irriterende at vi ikke klarer være på nett med alle mann alle rett etter pausen. Det har skjedd igjen og igjen. Denne gangen var det Jonas som ikke orket ta returløpet og dermed fikk Frigg mål på sin første sjanse, tre minutter inn i andre omgang. Ikke holdbart! Jonas ut og inn med Johan, så Trond som hadde trappet ned på vektene. En god kamp denne gang av innhopperen. Friske løp fra sin dype posisjon skapte trøbbel for de stripete. Johan ble flyttet frem på midtbanen. Vi har savnet balleleganten fra Sverige. Dessverre ble han liggende nede etter en tøff duell og besøk på Legevakten viste en kraftig forstuelse. Den usympatiske Frigg-treneren mente han burde komme seg av banen og slutte hale tid, for en latterlig kommentar. Vi er sjeleglad det ikke var brudd!

Cato løfter spillet sitt opp på et helt annet nivå i den andre omgangen og gir aldri Frigg-forsvaret fred. Det duelleres og det utfordres, meget god jobbing av spissen, og han hadde nok fortjent en scoring til. Spesielt da han blir meiet ned etter et glimrende soloraid. Klareste straffen noensinne på Frogner Stadion og den ellers glimrende dommeren bommet grovt her. Rødt kort skulle også vært tildelt. Det kunne blitt avgjørende. Hjemmelaget skaper et par gode muligheter og vi blir reddet av nettveggen og Børsa som må strekke seg på et langskudd. Magnus tester hjemmekeeperen med et godt skudd og Ejup med en heading men det ender 1-2. Veldig fortjent at vi vinner og det skulle vært med større margin. Vi må klare punktere matcher når vi åpner så godt som i denne kampen. Det blir utfordringen mot Follo på mandag.

Det er mange som bidrar i seieren. Stopperene må trekkes frem nok en gang, bunnsolide! Cato med en helhjertet andreomgang, viktig! Vinner vi mot Follo kan vi hvile på topp, det skal vi!