Utklasset Lille Tøyen 0-7

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Det ble enveiskjøring fra første spark på Løren kunstgress fredag kveld. Nordstrand var best i alt og det burde faktisk stått mye mer, hadde det ikke vært for en god hjemmekeeper. Det stoppet imidlertid på sju scoringer for og smultring bak

Utklasset Lille Tøyen 0-7
 Lille Tøyen – Nordstrand 0-7 (0-3)

Scoringer: Cheik 2, Cato 2, Petter Knoph, Ejup, Magnus

NIF (4-3-3)
Runar – Jonas, Trond, Ejup, Cheik – Torstein (Haris), Marius (Andreas), Johan – Petter K, Cato (Magnus), Jørgen

Det er mye glede å spore blant spillere, foreldre, ledere og andre interesserte i Nordstrand sitt A-lag om dagen. Humøret er på topp etter den femte strake seieren på rad, tre av disse har kommet på bortebane, imponerende. Flytsone kalles det, måtte den vare. Vi har enda mer å gå på, og forhåpentligvis kan vi bli enda bedre utover sesongen. Fredag var det stor forskjell på lagene da Lille Tøyen ble slått 7-0 på Løren. Vi hadde faktisk over 20 sjanser og resultatet kunne blitt langt større med bedre presisjon i avgjørende øyeblikk.

Petter Knoph er et navn å merke seg. Venstrekanten debuterte med bravur. Innledningsvis var det langs hans venstreside det meste skjedde. Vi er aggressive og tar Lille Tøyen på senga høyt i banen. Det gir oss store sjanser. En trippelsjanse oppstår og Johan misser to ganger, Torstein på en. Her skal det være oppdatering i regnskapet. Johan får nok en stor, men skuddene blir for svake og upresise.

Så er det duket for Cheik-show. Skjegget tar ansvar, bryter og setter fart, like elegant spiller han Cato fri, og toppscoreren vår gjør ingen feil, chipper kaldt over den utrusende hjemmekeeperen. Det måtte komme. Dessverre blir vi litt passive i den neste fasen. Cato misser på alt for mange oppspill og vi får ikke etablert spillet vårt på deres tredjedel. Vår spillesentral får heller ikke nok å jobbe med og når vi har ballen blir vi alt for upresise.

Corner er mål! Ja, det har blitt en trend etter at Johan kom inn i laget. Svensken skrudde innlegget på kassa til Cheik, 0-2! Cheik spiller sin beste kamp i NIF-trøya og blir belønnet med BB og 5’er på Pepperbørsa. Vår sorte perle fikk alt til å funke. Mest gledelig var pasningsspillet til høyrebacken, valgene var suverene og dermed ble det enkelt også med presisjonen. Brøt foran Lille Tøyens angripere gjorde han gang på gang. Petter K fikk en kjempesjanse etter nok et Cheik-raid, men utenfor.

Like etter skulle det bli scoring på den 16 år gamle debutanten. Marius jobber iherdig høyt oppe i banen, slår presist gjennom Petter som får et litt langt touch, men klarer likevel takle ballen i mål i duell med keeper, for en opplevelse det må ha vært for unggutten. Like etter slår Cato en glitrende ferdigscoret innlegg fra venstre, rett på brasken til Jørgen. Dessverre så hadde vingen hjelmen på, offa … Nok en stor sjanse, denne gangen er det Cato som får æren av å avslutte en glitrende opprulling fra høyre mot venstre. Henry-curlen er for ambisiøs og går utenfor.

Vi tar pause etter å ha kontrollert omgangen fra start til slutt. Lille Tøyen prøver spille ball men det går tregt både med ballen og beina til vertene. Den andre halvdelen skulle vi prøve legg enda mere press på hjemmelaget, skape sjanser, mål og gode bilder.

Innledningsvis får vi det ikke til å stemme. Det blir Hawaii-preg. Stor strekk og lite samhandling. Det tar tid før vi kommer i gang. Andreas kommer inn for Marius sentralt. Endelig kommer scoring nummer fire. Jørgen går på linja og serverer en perfekt cross som Cato enkelt kan trille i mål. Det ble Cato’s siste spark på ballen. Inn med unggutten fra KFUM, Magnus Nyborg.

Like etter kom den vakreste scoringen for kvelden. Johan sleper seg innover fra høyre på Messi-vis, avventer løpet til Petter K til venstre, vekter pasningen perfekt både med henhold til kraft og presisjon, Petter skyter den inn på ett-touch og Magnus kan sette den fra fem meters hold, for en scoring!!!!

Ejup Etemi har ventet lenge på en scoring, i dag var det duket. Vår makedonske soldat, kriget inn kula som føyk inn bak hjemmelagets bestemann, 0-6. Cheik er sjelden på scoringslista, i dag ble han utrolig nok tomålsscorer. Ballen blir slått over alle, på bakerste har Cheik funnet plass, en perfekt volley blir resultatet. Keeper har ikke sjanse på ballen som daler fint ned i lengste hjørne, utrolig vakkert!

Vi hviler med ballen nå, og hjemmelaget springer på tomgang. Flott posessionspill fører til at Jørgen blir spilt alene med keeper. Et dårlig touch ødelegger for scoring. Innbytter Haris med krempasning i forkant. Jørgen tester også keeperen med et venstrebent skudd som det er trøkk i. Det slutter imidlertid på sju mål og vi må være fornøyde.