Holmlia-NIF 0-3 (0-0) Cato 2, Jørgen

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Holmlia-NIF 0-3 (0-0) Cato 2, Jørgen

Holmlia – NIF 0-3 (0-0) Cato 2, Jørgen

NIF (4-3-3): Runar-Nico(Vegard), Karlsson, Ejup, Jonas-Johan, Marius(Petter), Trond-Jørgen, Cato, Jokke(Haris)

Perrfekkt!!!

Sjelden har det taktiske opplegget funket bedre en i gårsdagens match mot Holmlia. Alt vi snakket om på forhånd gikk inn, og disiplinen i laget til å gjøre akkurat dette var strålende! Innsatsen upåklagelig, målene fra NIF-læreboka og til sammen ga det en herlig 3-0 seier mot laget som spilte jevnt mot Stabæk forrige helg.

Vi sto høyt, fikk brudd eller ødela det oppbyggende spillet til Holmlia. Hvilte med ballen når hensiktsmessig. Kjørte overganger med mange samtidige, og etter hvert med presisjon. Laget begynner virkelig å ta form, det er moro!

For lite rett på kassa i første omgang. Full kontroll bakover. Med unntak av det siste kvarteret styrte vi det meste og så ut til å gå i føringen. Det måtte vi vente til 2. omgang med. Ejup er oppe på en dødball, blir værende og får betalt ved ettertrykk, får straffe i duellen inne i feltet. Trond overlater straffen til Cato (uvisst hvorfor). Cato pirker den via hanskene og stangen og i mål, marginer!

Vi er gode på det taktiske kampen igjennom. Vi lokker de opp i banen, rommene oppstår og vi kjører kontra. Et fantastisk angrep blir komponert. Banens bestemann, Johan Thern spiller Jokke tidlig fri til venstre. Kanten setter fart og skrur ballen inn bak forsvaret og rett i innløpet til samboer Cato, 2-0! Vakkert som ei latinarumpe! Nydelig fotball og endelig satt det for radarparet.

Holmlia ofrer folk opp i banen, vi kontrer nok en gang, og med mye folk. Vegard, Åke, Johan og Jørgen, alle vil score. Kvadruppelsjanse og det ender med Jørgen får siste stikk, 3-0 eller 0-3 rettere sagt. En fantastisk bra match for oss Niffere. Mange som leverer. Runar bunnsolid og nesten uten puls i målet . Nico debuterer på mesterlig vis, vi gleder oss til fortsettelsen. Ejup nok en gang stoor! Fightet og fikk den viktige straffen som ga første målet, dødsviktig! Johan eneren fremover nok en gang. Utrettelig innsats, krydret med tekniske detaljer, blikk og involveringer. Ser ut til å ha glidd inn i laget på rekordfart. Messi-tyngdepunkt
Cato fikk kjeft for å være på etterskudd innledningsvis. Revansjerer seg med to goaler og god innsats, viktig at spydspissen vår scorer jevnt og trutt.

Best av alle i dag var kollektivet. Vi fremstår som et lag i alt vi foretar oss, defensiv jobbing, dødballer, spill m ot etablert, kontringer, gjennvinning etc. Aggressiviteten innledningsvis excellent! Den vil vi se oftere. Delt tabelltopp fortsatt, moro folkens. Bølers fysiske mannskap skal utfordres neste helg, vi gleder oss!!