Ta kontakt hvis du er født i 2000 eller 2001 og ønsker å prøvetrene med oss!

Tina og Vilde vant NM for Regionslag

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Tina og Vilde var begge sentrale da Region Øst vant NM for regionslag nok en gang. Vi gratulerer begge to.

Tina og Vilde vant NM for Regionslag

NM 17 i Tromsø

Tina og Vilde var av de mest sentrale spillerne på region Øst som vant NM sist helg.

Innledene kamper startet allerede fredag mot region Midt.  Jentene fra Øst kom greit i gang men fikk ikke skikkelig tak på motstanderen før forsvaret ble lagt om til 4 – 2 med nordstrandsjentene som fremre 2’ere.  De provoserte frem mange feil og laget kunne gå til pause med ledelse 16 – 10. Laglederbenken fikk prøvd ut alle spillerne, og 11 av 12 utespillere kom på scoringslisten.

Sluttresultatet ble 28 – 20. Tina og Vilde scorte 3 mål hver.

Neste kamp var mot region Nord. Dette ble også en ganske grei kamp får våre jenter. Stillingen til pause var nok en gang 16 – 10 til våre jenter, og også her fikk samtlige spillrere mye tid på banen, og som i første kampen var det hele 11 spillere på scoringslisten.  Seieren ble tilslutt 33 – 17. Tina og Vilde scorte denne gang  5 mål hver.

Siste innledende kamp var mot region Sør. Dette ble overraskende  greit allerede fra start, og med en 18 – 6 ledelse til pause var kampen avgjort på et tidlig tidspunkt. Nok en gang med 11 på scoringslisten, hvorav Tina hadde 5 og Vilde 6 mål. Sluttresultatet ble 35 – 14.

De innledende kampene bar preg av godt forsvar, 2 gode målvakter og effektivt angreps-spill og seiersmarginen var i snitt 15 plussmål !

Semifinalen på søndag var mot Sør vest.  Også denne kampen ble tidlig avgjort og etter ledelse 16 – 8 til pause kunne lagledelsen sette hele førsteoppstillingen på benken i 2 omg uten at det så ut til å prege kampen.  10 spillere scorte mål og sluttresultatet ble 30 – 16 i semifinalen. Tina hadde 3 og Vilde 6 mål.

Finalen gikk som ventet mot region Vest, og som det ofte blir – så var det litt mindre flyt her enn i de andre kampene. Det startet strålende med utspill til begge kantene som ga oss en rask ledelse, men etter kort tid begynte alt å gå litt i stå. Bakspillerne slet med avslutningene, og gikk stadig i samme “fella” . Vest tok raskt over, men på slutten av første omgang begynte Øst  å treffe litt. Vest ledet med 1 når det gjenstod 10 sek av første omgang,  Øst hadde ball og mulighet tilnutligning, men en litt tidlig avslutning førte til kontring i mot – og plutselig lå Øst bak med 12 – 10 til pause .

2 omgang startet jevnt og lagene fulgte hverandre hele veien, men så ble forsvaret først lagt om til 5 – 1 og deretter ble det 2 merker på vest sine sentrale spillere. Da var finalen over for i år ! Seier 22 – 19 til Øst. Tina hadde 3 og Vilde 6 mål i finalen.

Begge Nordstransjentene var banen hele finalen, og gjorde en meget flott innsats hele helgen.