Ta kontakt hvis du er født i 2000 eller 2001 og ønsker å prøvetrene med oss!

Spar – GULL, SØLV, BRONSE !!

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Nå skal medaljene endelig fordeles – og NIF er fortsatt med å kjemper om en topplassering.

Spar – GULL, SØLV, BRONSE !!
3 seire gir minimum sølv – og det kan bety gull om Fana taper alle.
Alle kampene til Nif få betydning for sluttresultatet nå i sluttrunden – så her må vi varme opp lårmuskler, skuddarm og vippe hodet over i rett fokus før vi inntar Fredrikstad.
Siden vi nå er i sluttrunden, og på forhånd ble plassert i seedet pulje betyr det at vi møter 3 meget gode lag som ligger på plassene 2-5 pr i dag. Nif ligger før sisterunden på 4 plass.
Sisterunden i Spar er en felles sluttrunde hvor alle jente og guttelagene møtes i Kongstenhallen

NIF – Sarpsborg

Vi starter helgen mot Sarpsborg som ligger på 3 plass. Dette er et godt lag som ofte spiller offensivt i forsvar, og får ofte muligheten til å utnytte dette med kontringer i mot. De har et meget jevnt og godt lag, hvor alle spilleplasser er godt besatt. Målvakten Madeleine Pettersen og bakspiller Martine Moen har vært innom sentrale LK92 samlinger, men i tilegg har de gode streker, hurtige kanter og veldig mange spillere som bidrar i målprotokollen. Sarpsborg er det laget som har scoret nest mest mål så langt med over 28 mål i snitt.

NIF – Glassverket

Lørdagens andre kamp er mot tabell-toer Glassverket. Dette et det mest målfarlig laget så langt og topper målstatistikken med over 29 mål i snitt. Også Glassverket er godt besatt på de fleste plassene, og har hele 5 spillere som har vært innom LK92 i Mina Gustavsen, Jeanett Kristiansen, Maren Saastad, Marit Arnesen og Susann Vågen (ikke spilt Spar etter nyttår). Det blir også et gjensyn med Trine Bronsta som spilte litt for NIF i fjor. Flere av spillerne på Glassverket har også fått prøve seg i årets førstedivisjon. Vi gleder oss til vårt første møte med Glassverket.

NIF - Helset

En klassiker. Søndagens kamp betyr mye prestisje, og mange tøffe dueller på banen og benken. Dette laget er vel det vi på forhånd kjenner mest til og de kjenner selvfølgelig oss. Helset har noen dominerende spillere i målvakten Marte Pedersen, kanten Line Bjørnsen, og bakspillerne Tiril Merg, Hanna Oftedal og Andrea Tangen. De 4 førstnevnte har alle flere sentrale samlinger på hhv LK92 og LK94.  Helset er det laget som har sluppet inn færrest mål (sammen m Fana) i årets Spar, og vi forventer nok en tøff kamp.

Dette blir årets morsomste og tøffeste håndballhelger for Jr elite, og med kort vei til Fredrikstad er det ingen grunn til at noen håndballinteresserte fra Nordstrand og omegn holder seg hjemme, eller prioriterer båtpuss og hagearbeid.

Alle kampene går i Kongstenhallen

SPARserien Jenter 18 år