Trosvik i 1. NM-kvalik onsdag 6. april!

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Veien til Ullevål innledes et stykke utenfor byen, på et koselig lite sted som heter Trosvik. Faktum er at bygda er kåret til det beste

Trosvik i 1. NM-kvalik onsdag 6. april!
lokalsamfunnet i Fredrikstad-området. Vi møter med andre ord en koselig gjeng.

Undertegnede har vært der før, og koselig er akkurat den beskrivelsen jeg sitter igjen med. Vi ble servert kaffe, pizza og var det vafler Ging? Da kom vi med Norges beste guttelag (VIF) og møtte en flott klubb og et godt lag. Noen av disse spiller kanskje i dag? De er kjent for godt kameratskap, innsats, fysikk og mange mål etter dueller, spesielt i luften.

Ikke sikkert det blir like hyggelig i dag, når alvoret er til stede og begge vil forflytte seg et steg videre mot nasjonalarenaen. Vi kommer i våre nye hvite drakter, med en god porsjon selvtillit, selv om vi fikk kjørt oss litt i forrige treningskamp, mot sterke Jerv (tap 4-2).

Vi hadde en våryr økt på mandag, med nye baller av ypperste klasse og skyter vi like godt i dag på det nye fine dekket til Trosvik så blir det goaler. “Lange flate baller” blir det også, mest langs bakken og ofte fra Jonas Onkel. En overgang ser ikke ut til å orden seg og vi avventer derfor med laget. Noen småskader sliter vi som alle andre med, men vi er godt rustet og klar for dyst.

Hele tre 16-åringer kan bli mer eller mindre involvert i matchen, det vitner om godt talentarbeid i klubben. Det er vi stolte av. Petter Nyhus, Andreas Holm og Nicolai Vold er alle spennende spillere som allerede nå er klare for å møte nivået i 3. divisjon.

Kampen begynner 1800 på Trosvik’s nye KGB. Vi håper noen tar turen og gir oss den lille ekstra støtten som ofte blir utslagsgivende.
Sees dere Niffere!

G8