Ta kontakt hvis du er født i 2000 eller 2001 og ønsker å prøvetrene med oss!

Spar i Bergen

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Endelig klar for fjerde og dermed nest siste runde i Spar. Nordstrands jentene skal ut å reise igjen – denne gang til Bergen med Årstad som arrangør.

Spar i Bergen

Serien er nå over halvspilt, men det er fortsatt en del utfordringer igjen før fasiten er gitt. Denne runden møter vi Utleira, Årstad og Oppsal.

Utleira

Nordstrands første motstander på lørdag har flere gode spillere i stallen, og det blir spennende å se hvilket lag de stiller med i Bergen.

Flere av spillerne spiller mye i 1 div, og i tilegg har Guro Størdal og stortalentet Silje Waade (f 94) også fått en god del eliteseriekamper for Byåsen. De har også spillere som Marte Smistad, Siri Kambuås og Anne H.K. Faanes som alle har vært innom LK92 samlinger.

Utleira har så langt 3 seire og 2 uavgjort og ligger med det på en foreløpig 9 plass i Spar. Noen av tapene er med små marginer mot gode lag som Glassverket og Asker. Med fullt mannskap (noe de ikke har hatt så langt) vil Utleira fort være en langt vanskeligere motstander enn de hittil har fått vist i årets Sparserie.

Årstad

Neste kamp er mot arrangørklubben Årstad som så langt ligger på en 13 plass med 1 seier mot Stord og 1 uavgjort mot BSK.  I likhet med Utleira, så har også Årstad en del spillere med Cecilie Rasmussen og Sofie Skibnes i spissen, erfaring fra 1 div. Spennende å se om disse 2 er med på hjemmerunden. Rasmussen var med forrige runde i Bergen, mens Skibnes har vært litt ute m skader i år – men plutselig så er det fullt lag ?  Vi skal heller ikke glemme måltjuven Sofie Kristensen. I Årstad er det også flere andre som har vært innom LK92 – Mathilde Nilsen, Maren Knudsen og Rebecka Erzahl. Vi regner med at Årstad ønsker å vise seg frem på hjemmebane, og dermed mobiliserer de vel maksimalt både på og utenfor banen.

Oppsal

Nabooppgjør mot Oppsal på søndag morgen kan også bli en jevn kamp. De har LK92 målvakt i Marie Tømmerbakke, og utover det har også Oppsal flere med 1 div erfaring fra i år, som toppscorer Anette Huseby, Kine Pettersen, Julie Kvale med flere. Oppsal er den av helgens motstandere som ligger nærmest oss på tabellen før helgens kamper på en foreløpig 6 plass, og kan by de fleste på en match når forsvaret sitter og spillet stemmer. Dette er to lag som kjenner hverandre godt fra regionsserie, skoletreninger oa gjennom flere år. Da kan det fort bli et prestisjeoppgjør med litt ekstra innsats ?

Alle resultater og tabeller:

Kampprogram i Bergen:

12.03.2011