Sesongens første poeng for J15-1

Sist oppdatert 19.04.2016 kl.0.47

De var en sterk prestasjon av J01/02 å ta poeng mot Lyn i sesongens andre førstedivisjonskamp i serien for jenter 15 år.

Sesongens første poeng for J15-1

Riktig fokus
Årets første bortekamp for førstelaget gikk av stabelen på Kringsjå kunstgress i forrige uke i et møte med Lyn. Vi er veldig gode inn mot kamp i dag, fokuset er akkurat der det skal være og vi virker klare for kamp. Vi ønsker å vise oss fra en bedre side enn forrige uke, og ikke minst ønsker vi å ta med oss et godt resultat hjem til Niffen.

Tøft Lyn-press
Kampen starter med høyt press fra Lyn-jentene og det ser ut som vi ble litt overrasket over tempoet deres i starten, det blir noen tøffe innledende minutter før vi klarer å få samlet oss. Vi jobber oss mer og mer inn i kampen, men det er et overtak fra Lyn sin side. De skaper flere gode sjanser, men en veldig god Tiril i mål holder oss i balanse.

En i sekken, men vi gir oss ikke
Lyn tar ledelsen 1-0 etter 18 minutter, men vi gir på ingen måte opp. Utover i første omgangen jobber vi oss bare mer og mer inn i kampen og inn mot pause er vi på nivå. Pausen blir brukt til noen små justeringer og litt bevisstgjøring og det er en gira gjeng som tar fatt på 2. omgang. Denne omgangen blir mye gjevnere, vi står bedre opp over hele linja, og er oftere på rett side i forhold til press/takling. Lyn er et veldig godt lag og de skaper sjanser hele veien, men når Tiril har bestemt seg så går ikke den ballen inn. Vi skaper også mer i 2. omgang og i enkelte perioder klarer vi å sette litt press etter også.

Ett poeng og mange steg i riktig retning
Vi utligner til 1-1 etter 60 minutter og er nære ved å kunne snu kampen på slutten. Uansett klarer vi å få med oss ett poeng fra en veldig tøff bortekamp og det er bra. Det ble en tøff kamp med mye jobbing, men det er veldig gledelig å se at alle er villige til å ta den jobben. Utover i kampen ble vi også tryggere og tryggere på spillet vårt og vi så flere fine kombinasjoner.

Vi fikk mål i dag også:
1-1 Sara (Julia LK) 59 min.

En lokal NIF-jury hadde tatt turen for å dele ut noen stjerner også, stjernene gikk til:
*** Tiril
** Rachel
*Julia LK, Madeleine

Bra jobba girls, nå er første poenget i 1. divisjon i banken og vi skal få med oss mange fler. Fortsett å møte opp og jobbe bra, 2016 er utviklingsåret vårt inn mot 2017, vi er i rute, nå er det bare opp til oss selv og tørre å være gode.

Vi er: Ett lag
Vi er: En klubb