Seier og tabelltopp!

Sist oppdatert 02.10.2014 kl.9.07

Det var knyttet mye spenning til toppkampen borte mot Grei, vertene ledet før dagens kamp tabellen med tre poengs luke til Nordstrand, med andre ord var det duket for en real 6 poengskamp på Greibanen.

Seier og tabelltopp!

Gjestene fra Niffen var ute etter å revasjere det forsmedlige hjemmetapet mot Grei og la press på vertene fra start. Allerede etter tolv minutter får NIF en fortjent ledelse når Henrik Wøhni legger fint igjen til kaptein Trond Ingebretsen, sistnevnte banker ballen ned i keepers høyrehjørne og dermed står det 0-1.

Bare tre minutter senere stikker Andreas Madsen Holm gjennom en nydelig stikker til Markus Woldsund som ikke gjør noen feil alene med motstanderskeeper, plutselig er stillingen 0-2. I andre omgang er NIF-gutta mest interessert i å forsvare ledelsen, noe de klarer lenge, helt til det 68 minutt, et nydelig frispark fra en Greispiller overlister keeper Bjørn Ruud.

De siste 20 minuttene blir preget av et svært ampert Grei lag og hadde dommeren fulgt boken skulle nok hjemmelaget hatt to lyserøde kort og et straffespark i mot seg, men det spiller liten rolle nå for gjestene fra Nordstrand dro uansett med seg alle poengene hjem.

KAMPFAKTA:
Grei - Nordstrand 1-2 (0-2)

0-1 12 min Ingebretsen (Wøhni)
0-2 15 min Woldsund (Madsen Holm)
1-2 68 min

GK: Wøhni

BB: Ingebretsen

Laget:
Ruud - Niang, Akselsen, Ingebretsen, Eikeland - Svensen (Fladby fra 65), Wøhni - Nyhus (Memishi fra 27, Nyhus fra 39), Madsen Holm (Krämer fra 80), Vonheim (Mercado fra 86) - Woldsund (Memishi fra 80, Abbas fra 90)

Resultater fra den 19. serierunden:
Fossum - Abildsø 1-2
Frigg 2 - Bækkelaget 4-1